Fandom

Bioarkistot

Pelit

1 342sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu20 Share
BTG screenshot.png

Ruutukuva videopelistä BIONICLE

Pelit ovat mediaa, julkaisuja, jotka toimivat aktiviteetteina. Peleissä on tavoite, kuten voitto, joka yritetään saavuttaa pelin sääntöjen mukaisesti. Pelejä on monia erilaisia, ja ne jaetaan ryhmiin pelivälineiden perusteella.

BIONICLE-maailmaan perustuvia pelejä on valmistettu monissa tällaisissa ryhmissä. Luonteensa vuoksi lähes kaikki pelit ovat ainakin osittain epäkaanonisia eli eivät kuulu itse viralliseen BIONICLE-tarinaan, kaanoniin, vaikka itse käyttävätkin sitä.

Videopelit Muokkaa

Videopelit ovat tietokoneilla, pelikonsoleilla, matkapuhelimilla tai muilla laitteilla pelattavia sovelluksia. Ne ovat alunperin maksullisia ja niitä myydään useiten tallenteina, kuten DVD-levyinä.

210px-Bionicle heroes ps2.jpg

BIONICLE Heroes -pelin kansikuva

  • BIONICLE: City of Legends (työnimi): peruutettu jatko-osa BIONICLE: The Gamelle, joka oli määrä julkaista 2004[1]
  • BIONICLE: Maze of Shadows: samannimiseen kirjaan perustuva roolipeli, joka julkaistiin 2004
  • BIONICLE Heroes: monen konsolin räiskintäseikkailupeli, joka julkaistiin 2006 (Wii-versio 2007)

Verkkopelit Muokkaa

Verkkopelit ovat ilmaisia, Internet-sivustoilla sijaitsevia pelejä. Niitä joko pelataan internet-selaimissa tai ladataan internetistä tietokoneelle. Nämä pelit ovat yleisesti suppeampia, lyhyempiä ja yksinkertaisempia kuin maksulliset videopelit.

GA Gresh vs Skrall.png

Glatorian Arena on saatavilla sekä selaimella pelattavana että tietokoneelle ladattavana versiona.

Lautapelit Muokkaa

Lautapelit ovat pelejä, joita pelataan yleensä pahvisen pelilaudan sekä pelinappuloiden avulla. Säännöt määräävät, miten pelissä toimitaan.

Korttipelit Muokkaa

Bonus Galionly.png

Quest for the Masks -korttipelin korteissa on ainutlaatuisia piirroksia.

Korttipelit ovat pelikorteilla pelattavia pelejä. Kaikki BIONICLE-korttipelit vaativat oman korttipakkansa, ja mukana on myös keräilykorttipelejä, joissa kortteja pelaamisen lisäksi kerätään.

Lähteet Muokkaa

  1. LEGO Bionicle 2 : City of Legends. Past to Present Online. Julkaistu 30. lokakuuta 2012.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki