FANDOM

“On tarpeeksi paha, että Visorakit tulivat Metru Nuille tuomatta näitä typeriä olentoja mukanaan.”
Rahaga Gaaki, Rahi Beasts
Portinvartija
Portinvartija.png
Rahi-laji
Luoja Tuntematon
Elinympäristö Matoran-universumi (ennen)
Voimat Luoda illusioo pienemmästä versiosta itsestään
Tilanne Tuntematon

Portinvartijat ovat petomaisia Raheja, joilla on illuusiovoimia.

Historia Muokkaa

Tuntematon Makuta loi Portinvartijat asuttamaan Matoran-universumia.

Makutain veljeskunnan kootessa Visorak-laumat Portinvartijoista tehtiin Visorakien liittolaisia, jotka olivat kaikenlaisten linnoitusten vartijoina, tosin ne eivät pärjänneet yhtä hyvin, kuin Kahgarakit.

Toa Hordika Nokama ja Rahaga Gaaki kohtasivat yhden Portinvartijan Suuressa temppelissä. Nokama ei pärjännyt Rahille iskuillaan ja kärsi monen Portinvartijan hyökkäyksessä, kunnes Gaaki tajusi Rahin luonteen. Nokama käytti Vesi-Rhotukaansa nähdäkseen todellisen Rahin ja päihitti olennon.

Kun Visorakit tuhoutuivat Artidaxilla tulivuorenpurkauksessa, Portinvartijat alkoivat toimia omillaan. Teridaxin luotua Visorakit uudelleen Portinvartijat jatkoivat työskentelyä Visorak-laumojen kanssa.

Biologia Muokkaa

Portinvartijoilla on kyky luoda illuusion itsestään noin kaksi tai kolme kertaa pienempänä, jolloin oikean kokoinen pysyy näkymättömänä. Illuusio toistaa oikean Portinvartijan iskut. Usein viholliset väsyttävät itsensä yrittäessään tuhota pientä kuvaa, kun oikea vastustaja piileksii katselemassa.

Kulissien takana Muokkaa

Portinvartija on Vohtarakin ja Oohnorakin settiyhdistelmä. Ohjeet löytyivät BIONICLE.comista tai Vohtarakin ja Oohnorakin ohjeiden viimeisiltä sivuilta.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki