FANDOM

“Sinä olet Rahi. Minä metsästän Raheja.”
Rahaga Pouks Krahkalle, Challenge of the Hordika
Pouks
Näytä tiedot olomuodossa:

Pouks on aiemmin Makuta Teridaxille määrätty Kiven Toa Hagah. Hän oli ennen yksi kuudesta Rahagasta.

Elämäkerta Muokkaa

Toa Muokkaa

Alun perin Pouks oli tuntemattoman Toa-tiimin jäsen. Kun Makutain veljeskunta päätti joidenkin Makutojen tarvitsevan henkivartijoita, Pouks valittiin Kiven Toaksi Teridaxia suojelevaan eliitti-Toa-tiimiin. Hänen aiemmat tiimitoverinsa antoivat hänelle hänen nykyisen Jäljittelyn naamionsa kunnianosoituksena. Pouks myös sai uuden metallisen haarniskan kertomaan hänen tilanteestaan eliitti-Toana.

Toa Hagah Muokkaa

Pouks suojeli kauan Teridaxia uuden tiiminsä kanssa, kuten tuhoten mahdolliset uhat.

Myöhemmin he kuitenkin saivat tietää veljeskunnan orjuuttavan Matoraneja heidän suojelemisensa sijaan. Toa Hagahit ratsasivat Destralin linnoituksen varastaakseen Makoki-kivet ja Kanohi Avohkiin, jonka veljeskunta oli varastanut Artakhalta. Pouks kuitenkin napattiin yhdessä Gaakin, Bomongan ja Kualusin kanssa. Roodaka mutatisoi heidät pieniksi petomaisiksi olennoiksi nimeten heidät Rahagoiksi. Liittoutuneet Norik ja Iruini onnistuivat pelastamaan heidät, mutta muuttuivat samalla itsekin Rahagoiksi Roodakan takia. He kuitenkin saivat Avohkiin mukaansa paetessaan.

Rahaga Muokkaa

Pouks sarjakuva

Rahaga Pouks sarjakuvissa

Mutaation jälkeen Pouks ja muut Rahagat alkoivat auttaa saaria, joille Visorakit olivat hyökänneet, ja sabotoida Visorakien hyökkäyksiä. Samalla he myös etsivät Keetongua, joka legendan mukaan pystyi parantamaan Visorakien uhrit. Lopulta he päätyivät Metru Nuille, missä he piilottivat Avohkiin Suureen Temppeliin ja muunsivat Makoki-kivet toimimaan avaimina sen saamiseksi. Sitten he piiloutuivat Arkistoihin, ja katselivat kuinka Teridax sai vähitellen kaupungin hallintaansa.

Rahagat katselivat kuinka Toa Metrut vangitsivat Teridaxin ja jättivät kaupungin tyhjilleen. Visorakit valtasivat kaupungin ja vangitsivat Toa Metrut näiden palatessa kaupunkiin. Heidät mutatisoitiin Toa Hordikoiksi ja pudotettiin alas korkealta Coliseumista.

Rahagat pelastivat heidät kuolemalta ja kertoivat kuinka palautua entiseen muotoonsa. Sitten Rahagat liittoutuivat Toa Hordikoiden kanssa, auttaen näitä näiden yrittäessä pelastaa nukkuvat Matoranit. Ainoa keino Matoranien kuljettamiseen oli käyttää ilma-aluksia, ja koska ne olivat kaikki tuhoutuneet, heidän oli rakennettava niitä itse. Niiden rakentamisen tärkein osa oli Levitaatio-Kanoka.

Etsiessään niitä Onewan kanssa Po-Metrusta, Pouks törmäsi Krahkan Kivikäärmeen muodossa. Keskusteltuaan hetken tämän lajin kohtalosta, Krahka muutti itsensä Roodakan kopioksi. Pouks ei kuitenkaan vaikuttunut vaan jatkoi keskustelua. Hän menetti tajuntansa Krahkan heittäessä hänet kiviseinään, ja kun Onewa tuli paikalle, keskustelu jatkui. He matkasivat Ta-Metruun, missä Krahka kutsui paikalle Tahtorakin. He jatkoivat Le-Metruun Krahkan muuttaessa itsensä Onewan kopioksi. Pouks taisteli siellä Visorak-tornin hallinasta Toa Hordikoiden kanssa Tahtorakin taistellessa Zivonia vastaan. Lopulta Krahka, Tahtorak ja Zivon katosivat Pimeyden sektoriin, ja Toa Hordikat kertoivat kokemuksistaan toisilleen.

Pouks

Pouks Varjojen verkossa

Myöhemmin Rahagoiden mennessä Suureen Temppeliin etsimään vihjeitä Keetongusta Roodakan ja Sidorakin puolelle liittynyt Vakama nappasi heidät Norikia lukuun ottamatta. Vakama antoi heidät Sidorakille saadakseen hänen luottamuksensa, ja Rahagat sidottiin paaluihin Visorakien verkolla Coliseumin tarkkailuparvekkeelle. Norik pelasti heidät myöhemmin ja Pouks auttoi muiden Rahagoiden kanssa Toa Hordikoita taistelussa Coliseumissa. Lopulta heidän puolelleen palannut Vakama hajaannutti Visorak-lauman ja Teridax vei Roodakan pois. Sitten Pouks auttoi viimeistelemään ilma-alukset ja kantamaan Matoransäiliöt niihin. Sitten Rahagat, Keetongu ja Turaga Dume alkoivat uudelleenrakentaa kaupunkia.

Viisisataa vuotta myöhemmin Metru Nuille saapui eristäytynyt Visorak-ryhmä. He seurasivat Keetongua Visorakien luo juuri, kun tämä kaatui. Visorakit eivät uskoneet olevansa vapaita, ja Pouks voitti yhdessä Turaga Dumen kanssa lauman johtajan. Sitten he ajoivat loput Visorakit pois Keetongun ja Norikin ansa-Rhotukan avulla.

Myöhemmin he jättivät Metru Nuin auttaakseen muita Visorakien uhreja. He palasivat kaupunkiin vähäksi aikaa toivottamaan Mata Nuin asukkaat tervetulleiksi, mutta jatkoivat pian taa tehtäväänsä. Vastikään he menivät auttamaan Xian asukkaita, koska näiden saari oli raunioina Tahtorakin ja Kanohi-lohikäärmeen välisen taistelun takia. Roodaka oli heidän saapuessaan Toa Nuvien vankeudessa, ja nämä pakottivat hänet muuttamaan Rahagat takaisin Toa Hagaheiksi.

Teridaxin metsästys Muokkaa

Heidän muututtuaan takaisin Toa Hagaheiksi ja Bomongan painettua Tahtorakin maahan Pouks loi sen ympärille kivikahleet. Tuolloin Gaaki sai Selvänäön naamiollaan näyn tulevista Pimeyden Metsästäjistä. Iruini meni Kualsillaan yksin Pimeyden Metsästäjien lippulaivan kannelle, ja myöhemmin eräs Mata Nuin Ritarikunnan jäsen teleporttasi loputkin Toa Hagahit sinne. Toa Helryx kertoi heille siellä värvänneensä heidät sotaan Makutan veljeskuntaa vastaan, ja vaikka muut Toa Hagahit eivät tästä pitäneetkään, Pouks kysyi mikä heidän tehtävänsä oli. Helryx käski heidän etsiä Teridaxin ja antoi Zaktanin oppaaksi, mutta tuolloin Gaaki sai jälleen näyn. Sen mukaan yksi heistä ei tulisi tehtävältä takaisin.

Zaktanin mukaan heidän piti mennä Metru Nuin Coliseumin alle, minne hänen mukaansa pääsi vain rakennuksen tuhoamalla ja kaivamalla sinen tunnelin. Kaupunkia suojelevat Toa Mahrit kuitenkin alkoivat taistella heitä vastaan, kunnes Kualusin naamiollaan kutsuma Rahi pääsi vapaaksi. Toat voittivat pedon yhdessä, minkä jälkeen Pouks, Norik, Hewkii ja Jaller kaivoivat tunnelin Coliseumin alle toisten nostaessa rakennusta. Sitten Pouks ja Norik sulkivat tunnelin Toa Hagahien mentyä sisään.

Matkan aikana he huomasivat seinällä kirjoitusta. Kukaan ei kuitenkaan ymmärtänyt sitä, ja Pouks totesi tehtävän menneen siihen saakka hyvin. Yhtäkkiä Hagahit kuitenkin magentisoituivat seinään, ja käytävään alkoi virrata sulaa Protodermistä. He kuitenkin pelastuivat Makuta Miserixin tehdessä reiän tunnelin kattoon ja teleportatessa heidät pois. Toisten puhuessa Miserixille Pouks yritti naamiollaan kopioida Miserixin voimia. Miserix kuitenkin löi hänet päin seinää irrottaen Pouksin naamion. Miserix lähti kävelemään eteenpäin tunnelissa Hagahit perässään. Jonkin ajan kuluttua he saapuivat huoneeseen, jossa oli kaksi ruumista ja koneistoa. Miserix tutki toisen ruumiin haarniskaa ja yllättyneenä huomasi, ettei se ollut Protodermistä. Äkkiä kammioon avautui portaali, josta astuivat Toa Helryx, Keetongu, Axonn ja Brutaka.

Teridax paljasti paikallaolonsa tuhoamalla Brutakan naamion. Hän kertoi asioiden nykyisestä tilasta ja tappoi Zaktanin. Eristettyään Miserixin illuusioon, jossa hän oli kuva seinällä, Teridax iski Hagaheihin ja sai heidät näkemään rauhaa ja onnellisuutta kaikkialla missä kulkivat. Hagahit lähtivät kammiosta iloisina luultuaan voittaneensa Teridaxin.

Teridaxin valtakausi Muokkaa

Palattuaan Metru Nuin pinnalle Toa Hagahit alkoivat partioida kaupungissa luullen Teridaxin hävinneen ja rauhan vallitsevan. Kerran Pouks ja Bomonga ohittivat Lewan kehoa hallitsevan Tren Kromin, ja kurkistettuaan uteliaana kahden Toa Hagahin mieleen rikkoi illuusion, jossa nämä olivat.

Muissa ulottuvuuksissa Muokkaa

Toa-imperiumi Muokkaa

Toa-imperiumin vaihtoehtoismaailmassa Pouks työskentelee Toa-imperiumille. Hänet lähetettiin kerran tutkimaan Voya Nuita yhdessä Gaakin ja Bomongan kanssa, mutta Brutaka yritti estää heitä. Hänen kääntyessään kohti Pouksia ja Gaakia, Bomonga tappoi hänet iskemällä takaapäin.

Luonne Muokkaa

Pouks tiedetään riehakkaaksi ja äänekkääksi. Hän uskoo suoraan toimintaan ja puheeseen.

Kyvyt Muokkaa

  • Taidot: Pouks on fyysisesti vahva Kiven elementtivoimiensa takia. Hän oli hyvä pyydystämään isoja Raheja ollessaan Rahaga. Hän myös osasi opettaa toisille kuinka ystävystyä isojen Rahien kanssa.
  • Voimat: Pouks hallitsee Kiven elementtivoimaa. Niinpä hän voi luoda, imeä ja hallita kiveä. Hän menetti nämä kyvyt muuttuessaan Rahagaksi, mutta on nyt saanut ne takaisin.
  • Välineet: Rahagana Pouksilla oli Rahaga-sauva, jolla pystyi tekemään merkin Rahiin. Hänen Rhotukansa pystyi sitomaan Rahin ja kaatamaan sen. Toana hänellä on Rhotukan laukaisukilpi ja tuntematon ase.
  • Naamio: Pouks kantaa Suurta Jäljittelyn naamiota.

Settitietoa Muokkaa

Pouks on julkaistiin vuonna 2005 28-osaisena Rahaga-pikkusettinä. Hänen mukanaan tuli ruskea Rhotuka-kiekko. Pouks-setin voi yhdistää Gaaki- ja Kualus-setteihin Jäätuholaiseksi.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Novellit ja jatkotarinat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Muut kaanoniset Muokkaa

Ulkoisia linkkejä Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki