FANDOM

“Miksi olet piilossa? Puhuit aina ennen niin rohkeasti... tule ulos ja taistele!”
— Radiak
Radiak
Näytä tiedot olomuodossa:

Radiak on Av-Matoran joka asui Karda Nuilla.

Elämäkerta Muokkaa

Makutan veljeskuntalainen Vamprah on imenyt Radiakista Valon käyttämällä Avsaa, ja näin muuttaen hänet Varjo-Matoraniksi. Antroz muutti hänet toimimaan sokeina silminään. Radiakilla on neljä jalkaa, johtuen siitä että hän oli oikukkaalla tuulella päivänä jolloin hänet mutatisoitiin.

Kun Suuren hengen robotti vahingoittui ja Teridaxin voitti Mata Nui, selviytyneet Metru Nuin Matoranit tekivät suuren joukon ja menivät Spherus Magna-nimiselle planeetalle.

Luonne Muokkaa

Radiak oli kerran kuuluisa sankari Av-Matoranien keskuudessa ja taitava taistelija. Kun hänet turmeltiin, hän alkoi nauttia taistelemisesta vanhoja ystäviään vastaan ja katselemisesta kun vastustajat jäävät Makutojen ansoihin.

Kyvyt Muokkaa

  • Kyvyt: Kun hän oli fyysiseti yhdistyneenä Makutaan, Radiakilla oli kyky tehdä vastustajasta laiska siten että nämä ovat liian hitaita ja laiskoja pakenemaan. Kuten muutkin Varjo-Matoranit, myös hänellä oli kyky ampua Varjo-energiasta tehtyjä aaltoja.
  • Naamio: Radiakin naamio on Jalo Jutlin.
  • Välineet: Radiakin välineet ovat kynnet.

BIONICLE.comin tilastot Muokkaa

Voima: 9
 
Ketteryys: 9
 
Sitkeys: 9
 
Älykkyys: 8

Settitietoa Muokkaa

Radiak Antroz liittoutuminen.png

Radiak yhdistyneenä Antroziin.

Gorast Radiak.png

Radiak yhdistyneenä Gorastiin.

Radiak julkaistiin vuonna 2008 helmikuussa yhdessä kuuden muun Matoran setin kanssa. Radiak voidaan kiinnittää Antrozin ja Gorastin selkään. Mutta yhdistyminen Gorastin kanssa, ei tapahtunut tarinassa. Yhdessä Lewan, Tanman ja Antrozin kanssa Radiak on osa Makuta Spiriahin yhdistelmää.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Novellit ja jatkotarinat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Epäkanooniset Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki