FANDOM

“Raa'an voiman asia... olento, joka ei tunne pelkoa. Se luotiin vain yhtä tarkoitusta varten, vain yhtä. Se elää tuhotakseen Toia.”
Turaga Vakama, Tales of the Masks
Rahi Nui
Ei kuvaa
Eläin
Laji Ainutlaatuinen
Sukupuoli Koiras
Omistaja(t) Teridax (ennen)
Tilanne Elossa

Rahi Nui on peto, jota Teridax ja Pimeyden Metsästäjät käyttivät metsästämään Toia.

BiologiaMuokkaa

Rahi Nui on hirviömäinen hybridi voimakkaimmista Mata Nuilla tavatuista yleisimmistä Raheista: pää on Kane-Ran, eturaajat Tarakavalta, vartalo Muakalta, pistin Nui-Jagasta ja siivet Nui-Ramasta. Sillä on myös jokaisen Kanoka-kiekon voimat ja sen ravintoa on Elementaalienergia, joka tekee siitä immuunin elementtihyökkäyksille.

HistoriaMuokkaa

Lesovikk on ensimmäinen tiedetty Toa joka kohtasi Rahi Nuin. Ilman Toa kohtasi pedon matkansa aikana ja voitti sen. Kuinka hän sen teki on mysteeri.

Myöhemmin Rahi Nui kohtasi Toa Metrut Mangaiassa ja Toa Nuvat Varjon paikassa. Toa Metrut voittivat Rahi Nuin käyttämällä sen omia voimiaan sitä itseään vastaan: aina kun he iskivät sitä se kasvoi isommaksi ja Nuju huomasi että sen paino oli sama, mutta koko suurempi. He löivät sitä toistuvasti, kunnes sen kehon molekyylit irtosivat toisistaan.

Se ilmestyi uudestaan Mata Nuilla ilman erikoisvoimia. Kun Toa Nuvat kohtasivat Rahi Nuin, Turaga Vakama käytti Kanohi Hunaansa huijatakseen tönäistäkseen Rahi Nuin seinään, jättäen sen jumiin.

TriviaaMuokkaa

  • Matoraniksi sanat 'Rahi Nui' kääntyvät 'Suuri Peto'.

EsiintymisetMuokkaa

KirjatMuokkaa

EpäkanoonisetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki