Fandom

Bioarkistot

Rauta

1 342sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Rauta on raudan ja raudan kaltaisten aineiden hallitsemisen käsittävä elementti. Sen etuliite on Fe.

Lajikäyttäjät Muokkaa

Matoran

  • Fe-Matoranit edustavat raudan elementtiä. He myös hallitsevat erittäin pienessä määrässä raudan elementtiä.
  • Raudan Toilla on raudan elementaalikyvyt, jotka antavat heille kyvyn pääasiassa hallita, luoda ja imeä rautaa. Heidän ainoa rajoittuneisuutensa tulee siitä, että kun he luovuttavat raudan elementaalienergiaa, heidän täytyy odottaa latautumista.
  • Raudan Turagat voivat hallita pienessä määrin raudan elementaalienergiaa.

Voimat Muokkaa

Rautaa hallitseva olento voi esimerkiksi:

  • Luoda rautaa.
  • Hallita rautaa.
  • Imeä kaiken alueen raudan.
  • Vapauttaa raudan Nova-räjähdyksen.

Yhdistetyt voimat Muokkaa

  • Rauta + Mitkä tahansa viisi eri elementtiä: Voi vangita kohteen Protodermiksen sisälle.

Greg Farshtey on kertonut, että mitkään muut olennot kuin Toat ja Krahka eivät voi yhdistää mitään voimiaan vangitakseen kohteen Protodermis-häkkiin. Hän on myös vahvistanut, että kunhan kaikki ovat eri elementtejä, mitkä tahansa kuusi Toaa voivat luoda Protodermis-häkin.

Käyttäjät Muokkaa

  • Kaikki Fe-Matoranit (heillä on voima, mutta he eivät voi käyttää sitä)
  • Raudan Toa Ensimmäisestä Toa-tiimistä - Kuollut
  • Zaria

Kulissien takana Muokkaa

Raudan etuliitteeksi valittiin "Fe", sillä Fe on rauta-alkuaineen kemiallinen merkki.

Triviaa Muokkaa

  • Kaikki raudan Matoranit, Toat ja Turagat ovat miespuolisia.
  • On vahvistettu, että olennot, joilla on raudan elementaalivoimat, eivät ole rajoitettuja hallitsemaan pelkkää rautaa - he voivat myös hallita kaikenlaista metallista Protodermistä, aivan kuten Veden Toat voivat hallita sekä vettä että nestemäistä Protodermistä.
  • Raudan Toat ovat voimansa ansiosta fyysisesti tavallista vahvempia.
  • Makutain veljeskunta tappoi lähes kaikki raudan Toat, koska nämä olivat uhka Makutoiden haarniskoille.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki