FANDOM

Salaisuuksien suo
Sijainti Salaisuuksien suo.png
Paikka
Sijainti
Asukkaat
Monia
Tilanne
Tuhoutunut

Salaisuuksien Suo on suo joka levittäytyy Karda Nuin alla.

Historia Muokkaa

Salaisuuksien Suo sarjakuva.png

Salaisuuksien suo sarjakuvissa

Salaisuuksien Suo syntyi Suuren mullistuksen seurauksena. Kun Voya Nui irtosi, se teki reiän Karda Nuin Kupoliin ja Eteläisen mantereen Kupoliin. Reiästä alkoi valumaan Tyrmän Mutageeni-vettä, tehden vesiputouksen josta syntyi suuri Suo. Av-Matoranit asuvat Karda Nuilla, hakien Valokiviä, ja muita kasvimateriaalia, mitä he käyttivät rakentaakseen Tippukivikylänsä.

Kun Makutain veljeskunta tuli Karda Nuille, kolme Makutaa laskeutui suolle. Kaikki Mistika Makutat lasekutuivat veteen ja he mutatisoituivat mutageenin avulla heidän hyönteistennäköisiin muotoihinsa.

Kun Toa Nuvat palasivat, Tahu, Gali ja Onua, matkustivat alhaalle suolle etsimään Ignikaa, tietämättä, että se oli rakentanut itselleen oman ruumiin ja mennyt Toien luo taivaalle. Pikkutaisteluiden jälkeen, Toat löysivät Avainkivet, Phantokat tulivat suolle, mukanaan heidän kumppaninsa, ja Toa Nuvat ja Makutat aloittiviat viimeisen taistelunsa.

Kun Suuri henki Mata Nui heräsi, suolle tuli myös Energiamyrskyjä, ja kaikki Makutat, jotka kuolivat siellä, koska he eivät ehtineet ulos sieltä ajoissa.

Vezon oli hetkellisesti suolla, kun hän oli fuusioitunut Olmakiin.

Maaperä Muokkaa

Salaisuuksien Suolla on aina rankka sumu ja paljon höyryä.

Salaisuuksien Suo.PNG

Salaisuuksien Suo

Asukkaat Muokkaa

Rahit Muokkaa

Suolle on tullut monia Raheja. Näiden orgaanisten Rahien lajeja ei tiedetä, muta monet ovat tulleet Eteläiseltä Mantereelta, tietämättä Karda Nuin tuhoa. Makutat ovat myös tuoneet viisi Rahilajia, jotka ne olivat luoneet. Yksi lajeista oli Niazeskit.

Bakteerit Muokkaa

Salaisuuksien suo ja Codrex.png

Codrex Salaisuuksien suolla

Siellä on myös pieneiä bakteereja, kuten Protodiittejä suolla.

Esiintymiset Muokkaa

Suo.png

Suo Battle for Powerissa

Kirjat Muokkaa

Novellit ja jatkotarinat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Muut kanooniset Muokkaa

Epäkanooniset Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki