FANDOM

“Spinax on koulutettu nappamaan yksi Protodiitti ympäri maailmaa, joten yhden hyvin haarniskoituneen luutnantin löytäminen ei voi olla vaikeaa.”
Toa Mahri Matoro, Downfall
Spinax
Spinax.jpg
Eläin
Laji Energiakoira
Sukupuoli Koiras
Omistaja(t) Hydraxon, eräs Maxilos (ennen)
Tilanne Elossa

Spinax on Hydraxonin Energiakoira, ja toimi joskus erään Maxilosin apurina.

Elämänkerta Muokkaa

Hydraxon käytti aikoinaan Spinaxia, auttamaan Toa Matojen harjoitteluun. Kerran Hydraxon käytti Spinaxia ajamaan Toa Matat erikseen ympäri Daxiaa. Kopaka oli ainoa, joka suoriutui tehtävästä, joka onnistui pakenemaan jäädytettyään Spinaxin. Joskus, koulutuksen aikoihin, Hydraxon antoi Spinaxille yhden Maxilos-robotin.

Suuren mullistuksen jälkeen, Spinaxin mutatisoi Tyrmän mutageeni ja hänestä tuli vedenhenkittäjä. Kun Hydraxon tajusi, että Teridax oli vallannut Spinaxin kanssa olleen Maxilos-robotin, hän otti Energiakoiran kontrollin takaisin ja käski Spinaxia hyökkämään Teridaxin/Maxilosin kimppuun käskyllä Manas Zya. Spinax auttoi Hydraxonia nappamaan Tyrmän paenneet vangit ja pari oli ja vanginnut Barrakit Kalmah, Pridak, Mantax ja Ehlek.

Kun Teridax kuoli, Spinax joutui muuttamaan pois Matoran-universumista Spherus Magnalle ja Spinaxin mutaation kadotti Mata Nui.

Kyvyt Muokkaa

Spinax Ohjaa Toa Mahria-pelissä.png

Spinax Kongu Game -pelissä.

Energiakoirana Spinaxilla on hyvin tarkka hajuaisti ja hän voi löytää kenet tahansa mistä päin universumia. Hydraxon on myös kouluttanut sen.

BIONICLE.comin tilastot Muokkaa

Voima: 9
 
Ketteryys: 10
 
Sitkeys: 9
 
Älykkyys: 7

Settitietoa Muokkaa

Spinax ja eräs Maxilos robotti julkaistiin elokuussa 2007 isona laatikkosettinä minkä nimi oli "Maxilos ja Spinax." Spinaxiin käytettiin setin 256 osasta 54 osaa. Spinaxin suun pystyi aukomaan ja sulkemaan ja sen värit olivat harmaan eri sävyt ja musta.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Epäkanoniset

Ulkoisia linkkejä Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki