Fandom

Bioarkistot

Suojelija

1 342sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Tämä artikkeli kertoo Matoranien universumin Pimeyden metsästäjästä. Saatat etsiä Okoton heimojen johtajia.
“Suojelija on salaisuuksien pitäjä. Hän yrittää pysyä mahdollisimman kaukana tärkeiden vihollisten, kuten Toien tai Makutain veljeskunnan kohtaamisesta. Hänen tehtävänsä on yksinkertainen: Jos Pimeyden metsästäjä saadaan kiinni, on Suojelijan tehtävänä vaientaa heidät ennen kuin mitään salaisuuksia paljastuu vihollisillemme.”
Varjottu, Dark Hunters
"Suojelija"
Guardian.png
Henkilö
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Elvytetty Punaisellatähdellä
Ammatti Pimeyden metsästäjä
Ryhmät Pimeyden metsästäjät
Kyvyt ja varusteet
Voimat Kivi- ja maa-Rhotuka
Välineet Rhotuka-laukaisin
Sauva
Kynnet

"Suojelija" (englanniksi Guardian) on Pimeyden metsästäjä, jonka tehtävänä oli pitää salaisuudet.

Elämäkerta Muokkaa

Suojelija oli kerran osa heimoa saarella, joka oli nielaistu sotaan. Sen jälkeen, kun yksi heimolaisista petti heimonsa ja hänet jätettiin kuolemaan, Pimeyden metsästäjät löysivät hänet ja palauttivat hänen energiansa. Hän työskenteli Pimeyden metsästäjille varmistaakseen ettei yksikään heistä petä organisaatiota kuten hänen heimonsa jäsen. Jos Pimeyden metsästäjä saatiin kiinni, oli Suojelijan tehtävä tappaa heidät, ennen kuin he paljastivat mitään salaisuuksia.

Suojelija teki paljon töitä hiljentäessään kiinni saatuja metsästäjiä Pimeyden metsästäjien ja Makutain veljeskunnan sodassa.

Makuta Teridaxin otettua Matoranien universumin hallintaansa Suojelija tapasi Toa Tahun ja hänen muodostamansa kapinaryhmän. Piileskellessään Karzahnin raunioissa Suojelija käveli pois leiritulen luota ajatellakseen. Teridaxin hallitsema maa kuitenkin avautui äkisti ja veti Suojelijan sisäänsä tappaen tämän.

Muiden Matoranien univeresumissa kuolleiden tavoin Suojelijankin ruumis siirtyi Punaiselletähdelle, missä hänet herätettiin henkiin. Palautustoiminnon vian vuoksi Suojelijakin jäi ansaan tähdelle.

Vaihtoehtoiset Suojelijat Muokkaa

Toa-imperiumi Muokkaa

Toa-imperiumin vaihtoehtoismaailmassa, Suojelija oli vastustusryhmän jäsen, jonka aikomus oli eliminoida Toa Tuyet. Taistelussa imperiumia vastaan, Suojelija auttoi Nujua pitämään Magnetismin Toan epätasapainossa, mutta hänet voitettiin myöhemmin, vaikkakin hän onnistui viemään suuren määrän Toia mukanaan.

Kyvyt Muokkaa

Suojelijan oikea käsi rakennettiin uudelleen ja sen myötä hän pystyy käyttämään myös sauvaa joka ampuu Rhotukoita. Näissä Rhotukoissa oli kiven ja maan voimat. Lähitaistelussa Suojelija käyttää kuolettavia kynsiään.

Lainauksia Muokkaa

“Ja mitä sitten? Heitämme kiviä taivaalle? Haastamme tuulen Cordak-tykeillä? Kaikki mitä teemme vain viivyttää väistämätöntä - ja me kaikki tiedämme sen.”
— Suojelija, Reign of Shadows

Kulissien takana Muokkaa

Suojelijan on tehnyt Jordan Steelquist, joka tunnetaan paremmin BZPowerin Foorumiavustajana -Shannara-na.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Ulkoisia linkkejä Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki