FANDOM

MNT Suuri Mullistus

Suuri mullistus, tunnetaan myös Suurena Varjona ja jota Av-Matoranit kutsuivat Suureksi Pudotukseksi oli tärkeä tapahtuma joka muutti Matoran -universumin sellaiseksi kuin se oli yli tuhantena vuotena. Makuta Teridax sai sen aikaan käyttämällä Kojolin tekemää myrkkyä joka vaivutti Mata Nuin koomaan. Sen seurauksena Mata Nui kaatui selälleen Aqua Magnaan joka aiheutti suuren maanjäristyksen, se ravisutti Matoran-universumia. Tämä laukaisi Mata Nuin naamioimisjärjestelmän jolloin Mata Nuin saari syntyi.

Tapahtumia Muokkaa

  • Mata Nui vaipui koomaan kaatuen samalla Päättymättömän meren planeettaan.
  • Mata Nuin saari syntyi ja siitä tuli viidakkosaari, kun Mata Nuin päässä olevat Sähköistä Protodermistä sisältävät putket avautuivat.
  • Metru Nuilla tuhoutui paljon rakennuksia maanjäristyksen takia, Visorakit valtasivat sen, joka sai aikaan sen, että kaupungin Rahi-populaatio vaarantui.
  • Tyrmä hajosi, jolloin kaikki selviytyneet Tyrmän vangit karkasivat Päättymättömän Meren planeetan Mustiin Vesiin. Siellä Codrexin energia yhdistyi planeetan meriveden kanssa jolloin syntyi Tyrmän Mutageeni, aine joka mutatisoi olennot jotka siihen koskevat.
  • Voya Nuin alue Eteläiseltä Mantereelta irtosi mantereesta, mennen läpi kupolien aina Päättymättömän meren planeetan pinnalle asti. Siitä tuli kelluva saari planeetan pinnalle.
  • Salaisuuksien Suo syntyi Karda Nuille merivedestä joka oli seurausta Voya Nuin irtoamisesta.
  • Monet rakennukset ympäri Matoran Universumia tuhoutuiva tai hajosivat, kuten Destralin linnoitus.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki