FANDOM

Tahnok
Bohrok sarjis.png
Robotti
Luoja(t) Suuret olennot
Voimat Tuli
Välineet Tulikilvet
Tilanne Unessa
Tahnok Flash.png

Tahnok Bohrok Online Animaatiossa.

Tahnokit pystyvät sulattamaan kovimmatkin kivet tieltänsä. Tulen Bohrokit ovat nopeita työläisiä. Huolimatta nopeudestaan, ne ovat silti hyvin systemaattisia, ja tietävät tiimityön arvon. Jos yksikin ryhmästä on haavoittunut, tai pulassa, he varmistavat tämän olevan turvassa, ennen kuin jatkavat tehtäväänsä. Vaikka Bohrokit eivät ole luonnostaan agressiivisia, Tahnokit ovat vähiten passiivisa koko Bohrokien laumassa. Tahnokit myös suuttuvat helposti, ja jos ovat uhattuina, hyökkäävät ennen kuin kysyvät kysymykset. Hyökätessään hyökkäävät ryhmänä, jolloin ovat vaarallisimillaan. Kuitenkin, niillä on taipumus näytellä vaistonomaisesti, eivätkä ole niin laskelmoivia kuin muut ryhmät. Ne ovat aiheuttaneet suurta vahinkoa erityisesti Po-Korolle.

Bohrok.jpg

Tahnok settinä

Kyvyt Muokkaa

  • Voimat: Tahnokien elementti on tuli. Ne voivat kanavoida tulta tulikilvistään.
  • Krana voimat riippuvat Krana tyypistä:
    • Krana Xa: antaa Bohrokille strategiset kyvyt.
    • Krana Vu: antaa Bohrokille kyvyn lentää vähän matkaa.
    • Krana Yo: antaa Bohrokille kyvyn kaivaa melkein mitä tahansa Mata Nuilla olevaa ainetta.
    • Krana Su: antaa Bohrokille fyysisen voimakkuuden.
    • Krana Za: antaa Bohrokille kyvyn telepaattiseen yhteyteen muiden Kranojen kanssa.
    • Krana Ca: antaa Bohrokille kyvyn luoda suojakentän.
    • Krana Ja: antaa Bohrokille kyvyn väistää parven tiellä olevia kohteita.
    • Krana Bo: antaa Bohrokille kyvyn nähdä pimeässä.
Tulikilpi.png

Tulikilpi

Varusteet Muokkaa

Tahnokeilla on aseinaan Tulikilvet, joilla ne voivat kanavoida Tulivoimaansa ja siten polttaa tai sulattaa esineitä. Tulikilpiä voi käyttää myös puolustautumisessa tai lähitaistelussa.

Esiintymiset peleissä Muokkaa

BIONICLE: The Game Muokkaa

Tahnok esiintyy Kopakan tasossa loppuvastuksena. Jo tätä ennen kun Kopaka menee Ko-Koroon, Tahnok Työntää suuren kiven hänen perään. Yksi matoraneista kumminkin näkee tämän ja kertoo siitä kopakalle. Hän sanoo myös sen paenneen luolaan. Luolan loputtua Kopaka taistelee Tahnokia vastaan samalla kun lautailee kilvellään. Jos Kopaka ei ehdi voittaa Tahnokia, se kutsuu lisää Bohrokeja avukseen.

BIONICLE Heroes Muokkaa

Tahnok on pelin yksi vihollisista, joita kohdataan tason 13 jälkeen. Tahnok voi lentää, käyttää kilpeä tai muuttua näkymättömäksi. Tahnok ampuu tulta, ja saa pelaajan menettämään jonkun verran elämää. Tahnok pysyy vihollisena pelin voitettuaankin. Tahnokin voi saada myös hahmonäyttelyyn Shattered Wreckissä saamalla kaikki viisi hopeista kanisteria. Palkintokammiossa Tahnokin tietoihin on laitettu jostain syystä Tahnok-Kalin tiedot.

Settitietoa Muokkaa

Tahnok julkaistiin vuonna 2002 40-osaisena settinä. Sen mukana tuli joku kahdeksasta Kranasta ja Bohrok-mainossarjakuva. Tahnokin voi muuntaa palloksi ja laitaa sellaisenaan purkkiin. Tahnokin takaa painamalla sen pää työntyy eteenpäin. Tahnokista voi rakentaa Pahrakin ja Nuhvokin kanssa Bohrok Kaita Za tai Lehvakin kanssa Kerasin.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Muut Kanooniset Muokkaa

Epäkanoniset Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki