FANDOM

“Siirtykää syrjään, Toa Nuvat. Olette tielläni.”
— Tahnok-Kal, Makuta's Revenge
Tahnok-Kal
Näytä tiedot olomuodossa:

Tahnok-Kal on Sähkön Bohrok-Kal.

ElämäkertaMuokkaa

Tahnok-Kal oli alun perin tavallinen Tahnok, kunnes Bahragit altistivat sen mutageeniselle aineelle. Samoin tehtiin viidelle muulle Bohrokille, koska jos Bahragit eivät voisi käskeä Bohrokeja suorittamaan tehtäväänsä, Bohrok-Kalit voisivat vapauttaa heidät.

Salama.png

Tahnok-Kal käyttää Sähkövoimiaan.

Toa Matojen voitettua Bahragit taistelussa Tahnok-Kal heräsi. Tutkittuaan saarta viiden muun Kalin kanssa hän keksi, että Bahragit voitaisiin vapauttaa Toa Nuvien Nuva-symbolien avulla. Aluksi Tahnok-Kal seurasi Jalleria ja Takuaa varjoista näiden palatessa Ta-Koroon. Pian tämän jälkeen hän meni kylään ja vangittuaan symbolia vartioivan Ta-Matoranin sähkökenttään otti symbolin pois Suvasta. Lähtiessään hän näki Tahun seisovan portilla estämässä hänen tiensä. Tahnok-Kal romahdutti portin nyt voimattoman Toa Nuvan päälle ja pakeni. Tahnok-Kal varasti myös Galin symbolin vangitsemalla Matoranit sähkökenttään.

Pian kokoonnuttuaan muiden Bohrok-Kalien kanssa he kohtasivat voimansa menettäneet Toa Nuvat. Bohrok-Kalit voittivat heidät helposti ja jatkoivat Bahragien etsintää ja hänen käskystään myös yrittivät estää Toia löytämästä Kanohi Nuviaan. Jonkin ajan kuluttua Tahnok-Kal kohtasi Onuan, Pohatun ja Galin, mutta näiden yrittäessä seistä hänen tiellään hän heitti heidät helposti syrjään sähkövoimillaan.

Myöhemmin Onua ja Pohatu onnistuivat vangitsemaan Tahnok-Kalin puun alle. Heidän ottaessaan sen Krana-Kalin hän kertoi kalien jo löytäneen Bahragit. Toien keskustellessa Turaga Nokaman kanssa Bohrok Vat onnistuivat viemään Tahnok-Kalin exohaarniskan ja laittamaan uuden Krana-Kalin sisään.

Tahnok-Kal ja muut menivät Bahragien luolaan, mutta joutuivat taistelemaan luolaa vartioivia Exo-Toia vastaan. He tuhosivat robottihaarniskat helposti, mutta juuri, kun he olivat laittamassa symboleja Bahragit herättävään Nuva-kuutioon, Toa Nuvat saapuivat paikalle.

Tahu käytti Vahia Kalien hidastamiseksi, ja vaikka heidän hopeisiksi muuttuneet Krana-Kalinsa suojasivat heitä, Gali keksi keinon voittoon. Toa Nuvat kanavoivat elementaalivoimiaan symboliensa kautta, minkä seurauksena Bohrok-Kalit saivat lisää voimaa. Liika voima kuitenkin riistäytyi heidän hallinnastaan ja Tahnok-Kal jäi ansaan omaan sähkökenttäänsä.

Tahnok Kal Sähkö.png

Tahnok-Kal ansassa omassa sähkökentässään

LuonneMuokkaa

Tahnok-Kal oli todella itsevarma, kuten muutkin Bohrok-Kalit. Hän välitti enimmäkseen tehtävästään.

KyvytMuokkaa

Tahnok-Kal on voimakas ja nopea. Se hallitsee sähkön voimaa, antaen hänelle kyvyn tehdä kokeiluita salamoilla ja sähköllä, sekä voiman tehdä sähkökilpiä.

Tahnok-Kalilla oli kahdeksan eri Krana-Kalia, joilla jokaisella oli eri voima. Pitääkseen Bohrok-haarniskansa toiminnassa yhden Krana-Kalin täytyi aina olla sisällä. Aiemmin hänellä oli seuraavat Krana-Kalit:

    • Krana Xa-Kal: Herätti Bahragit kosketuksesta.
    • Krana Vu-Kal: Suurempi nopeus maalla ja ilmassa.
    • Krana Yo-Kal: Aistii maassa heikon kohdan ja liikkeen maan alla.
    • Krana Su-Kal: kylmän ja kuuman vastustus.
    • Krana Za-Kal: Lukee toisten mieliä ja jakaa ajatuksia. Kykenee myös aistimaan vahvat tuntemukset.
    • Krana Ca-Kal: Tuntee Bahragien läsnäolon ja on yhteydessä niiden mieliin.
    • Krana Ja-Kal: Parantaa erityisesti haju- ja kuuloaistia.
    • Krana Bo-Kal: Antaa kyvyn nähdä pimeässä ja läpi monista esineistä lukuunottamatta Metru Nuin onkalon tunneleita ja seiniä.

Tahnok-Kal kantaa kahta sähkökilpeä.

Esiintymiset peleissäMuokkaa

BIONICLE: The GameMuokkaa

BTG Bohrok-Kal.png

Gali kohtaa Bohrok-Kalit The Gamessa.

BIONICLE: The Gamessa Bohrok-Kalit, mukaan lukien Tahnok-Kal, hyökkäsivät Ga-Wahiin, kun Toa Matat olivat voittaneet Bohrokit ja muuttuneet Toa Nuviksi. Tahnok-Kal esiintyi Gali Nuvan tason alkuvideossa häiritsemässä Matoraneja. Kun pelaaja pääsi Galin tason loppuun, hänen piti voittaa päävastuksena toimivat Bohrok-Kalit. Kaikki kuusi esiintyivät tasossa. Taistelu oli samankaltainen kuin Tahun tason Bohrok-taistelu.

Tason alussa Bohrok-Kalit olivat kaivautuneena maahan. Pian nämä syöksyivät ylös ja ampuivat kukin yhden energiapallon Galiin samaan aikaan. Tämän jälkeen kaikki pyörivät ympyrää suojakilpien suojaamina, ja yksi - ensimmäisenä Tahnok-Kal - hyppäsi välillä taistelemaan Gali Nuvaa vastaan ampuen energiakiekkoja ja joskus kaivautuen maan alle ja syöksyen sitten ylös ampuen energiapallon ilmasta. Tällöin pelaajan tuli ampua kyseistä Bohrok-Kalia. Muutaman osuman jälkeen se tuhoutui ja sen kuori jäi maahan, vahingoittaen Galia, jos tämä kosketti sitä. Sitten seuraava Bohrok-Kal alkoi taistelemaan Galia vastaan. Kun kaikki kuusi oli voitettu, pelaaja läpäisi tason ja pääsi seuraavaan.

Kulissien takanaMuokkaa

Tahnok-Kal sarjakuva.png

Tahnok-Kal

Tahnok-Kal-malli julkaistiin vuonna 2003.

EsiintymisetMuokkaa

Kanoniset

Epäkanoniset

Ulkoisia linkkejäMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki