Wikia

Bioarkistot

Tajun

Keskustelu0
1 298sivua
tässä wikissä
Tajun
Tajun.png
Paikka
Sijainti
Asukkaat
Vesiheimo (ennen)
Tilanne
Vahingoittunut suuresti

Tajun oli Vesiheimon kylä Bara Magnassa. Se tuhoutui Skrallien ja Luunmetsästäjien hyökkäyksestä.

Historia Muokkaa

Spherus Magnan rikkouduttua kappaleiksi Tajun jäi Bara Magnan kappaleelle ja sitä alkoivat asuttamaan Vesiheimon Agorit. Areenaotteluihin perustuvan yhteiskuntajärjestelmän tultua yleiseksi Bara Magnassa, Tajun ja Vesiheimo menivät siihen mukaan.

Jokin aika sitten Luunmetsästäjät alkoivat ratsata Tajuniin kulkevia karavaaneja. Tämän takia Tajun alkoi eristyä muista kylistä. Saadakseen tarvikkeita Tajun alkoi hankkia voimavaroja areenaotteluilla.

Hänen tehtävällään löytää joukko Glatorianeita puolustamaan Vulcanusta Luunmetsästäjiltä, eräs Agori matkusti Tajuniin etsimään Tarixia. Hän tapasi Berixin, joka pyysi Agorilta apua tehdä muinainen keihäs. Agori antoi sitten keihään Tarixille, joka lupasi auttaa.

Tajun tuhottuna.png

Tajun tuhoutuneena.

Vastikään Skrallit ja Luunmetsästäjät hyökkäsivät Tajuniin tuhoten kylän ja tappaen Agoreita ja Glatorianeja. Gresh, joka oli areenalla silloin, varoitti kaikkia. Mata Nuin, Kiinan ja Ackarin saavuttua kylään he huomasivat haavoittuneen Greshin ja saivat tietää Skrallien ja Luunmetsästäjien liitosta. He veivät Greshin lähellä olevaan luolaan, jossa he tapasivat Berixin, Agorin joka on erikoistunut korjaamaan tavaroita ja antoivat tämän parantaa Viidakkoheimon Glatorianin.

Maaperä ja ilmasto Muokkaa

Tajun savuaa.png

Tajun savuaa.

Tajun sijaitsi luoteeseen Hiekkarauskukanjonista ja pohjoiseen Nestemäisen hiekan merestä. Kylä sijaitsi suurimmaksi osaksi yhden suojan sisässä maanpinnan alapuolisissa kanjoneissa.

Tajunin alueella oli Bara Magnan suurin keidas, minkä takia Agorien ei tarvinnut huolehtia vedestä.

Tajunin areena Muokkaa

Tajunin areena oli tarkoitettu Glatorianeiden otteluihin.

Suurten olentojen maanalainen laboratorio Muokkaa

Suuret olennot rakensivat pienen laboratorion Tajunin lähistölle.

Asukkaat Muokkaa

Vesiheimo Muokkaa

Vesiheimon Agorit asuivat Tajunissa. Täällä Agoreiden ei tarvinnut huolehtia vedestä, mutta heidän oli vaikea löytää sellaista mitä puuttui. Vesiheimolaiset ovat taitavia vaihtajia. Tiedetyt Agorit, jotka asuivat siellä olivat Berix, Scodonius ja Kirbraz.

Tajunin ensisijainen Glatorian oli Tarix ja sen toissijainen Glatorian oli Kiina.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Novellit ja jatkotarinat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Muut kaanoniset Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki