FANDOM

Valo ja Varjo ovat tulleet yhdeksi.”
Turaga Vakama, Valon naamio
Takutanuva
Takutanuva sarjakuva.png
Henkilö
Laji Ainutlaatuinen
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Syntynyt Hieman yli 1 000 jSm
Tilanne Jakaantunut
Kyvyt ja varusteet
Voimat Valon elementaalivoima
Varjon elementaalivoima
Kraata-voimat
Suuri fyysinen voimakkuus
Elinvoiman hallinta
Naamio Suuri Valon ja varjojen naamio
Välineet Keihäs

Takutanuva oli todella voimakas Valon Toa Takanuvan ja Makuta Teridaxin fuusio. Kaksikko fuusioitui yhdeksi olennoksi Sähköistyneessä Protodermiksessä.

Elämänkerta Muokkaa

Takutanuva.png

Takutanuva

Takanuvan ja Teridaxin taistelun aikana Takanuva heittäytyi Teridaxin päälle ja irrotti hänen naamionsa. He kaatuivat Sähköistyneeseen Protodermikseen, missä he kohtalonsa mukaisesti fuusioituivat yhdeksi olennoksi, Takutanuvaksi. Takutanuva nousi altaasta ja avasi portin, joka esti kulkemisen Metru Nuille johtavassa tunnelissa.

Paikalla olevien Matoranien, Toien ja Turagoiden kiiruhtaessa ohi Takutanuva pysäytti Hahlin, jolla oli äskettäin kuolleen Jallerin naamio. Takutanuva siirsi porttia kannatellessaan hieman Teridaxin elinvoimaa Jalleriin ja elvytti hänet. Heikentynyt Takutanuva kuitenkin jäi painavan oven alle ja jakaantui jälleen Takanuvaksi ja Teridaxiksi.

Luonne Muokkaa

Takutanuvalla oli tasapaino valon ja varjon välillä. Niinpä hän kykeni tarkastelemaan maailmaa omasta erityisestä näkökulmastaan. Takanuvan ja Teridaxin mielet olivat fuusioituneet hänessä yhdeksi, jolloin he molemmat näkivät vilauksen toistensa mielistä. Teridax ei kyennyt hallitsemaan fuusioitunutta olentoa, koska oli heikentyneessä tilassa menetettyään Kanohinsa.

Kyvyt Muokkaa

Movie-Takutanuva.jpg

Takutanuva nostamassa portin Metru Nuille

Takutanuvalla oli valon ja varjon elementaalivoimat. Hän hallitsi 42 Kraata-voimaa. Hän oli fyysisesti erittäin vahva, ja kykeni nostamaan portin Mangaiassa.

Takutanuvalla oli harvinainen kyky hallita omaa elinvoimaansa. Hän käytti Teridaxin elinvoimaa herättääkseen vastikään kuolleen Jallerin eloon.

Varusteet Muokkaa

Takutanuva käytti Valon ja Varjojen naamiota, naamiota, joka antoi hänelle sekä Avohkiin että Kraahkanin voimat. Aseenaan hän kantoi suurta terillä varustettua keihästä.

Kulissien takana Muokkaa

Takutanuva setti.png

Takutanuva keihäs kädessään

Takutanuva-malli oli Takanuva- ja Teridax-mallien yhdistelmämalli.

Takutanuva Bionicle The Gamessa.jpg

Takutanuva

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Kirjat
Novellit ja jatkotarinat
Sarjakuvat
Muut
Epäkanoniset

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki