FANDOM

“Me teemme omat päätöksemme - niin kuin aina on ollut - ja me seisomme päätöksemme takana!”
— Tanma, Realm of Fear
Tanma
Tanma Movie.png
Henkilö
Laji Matoran (Av-Matoran)
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Av-Matoranien johtaja (ennen)
Ryhmät Ei tiedossa
Kyvyt ja varusteet
Voimat Valon elementaalivoima (rajoitettu)
Naamio Voimaton jalon Kanohi Mirun muotoinen naamio
Välineet Voimamiekat

Tanma on Av-Matoran Karda Nuilta.

Elämäkerta Muokkaa

Varhainen elämä Muokkaa

Suuret olennot loivat Tanman yhdessä muiden Av-Matoranien kanssa Spherus Magnassa. Tanma oli yksi ensimmäisistä Matoraneista ja hän auttoi Matoran-universumin rakentamisessa. Kun Av-Matoranien piti mennä rakentamaan Karda Nuita, Tanma oli heidän mukanaan. Karda Nuilla Av-Matoraneja suojelivat kuusi Toa Mataa, koska universumin ytimessä oli vaarallisia eläviä salamaolentoja Avohkaheja. Kun työt saatiin päätökseen, Tanma ja muut Av-Matoranit alkoivat asumaan Nui-luolissa, Eteläisen mantereen alla.

Makuta Teridaxin aiheutettua Suuren mullistuksen, Karda Nuin tippukiviä putosi alueen alla olevaan suohon. Av-Matoranit alkoivat asumaan näillä tippukivipuikoilla, koska Energiamyrskyt olivat tauonneet.

Karda Nui Muokkaa

Myöhemmin Makutojen löytäessä Karda Nuin, he hyökkäsivät Av-Matoranien kimppuun, muuttaen näitä Varjo-Matoraneiksi. Tanma oli kylänsä ainut selviytyjä, ja se nosti hänet Av-Matoranien johtajaksi, koska Kiropista oli tullut Varjo-Matoran.

Myöhemmin, Karda Nuilla, Tanma oli Takanuvan kanssa, kun hän muutti Klakkin avulla Kiropoin takaisin Av-Matoraniksi. Sen jälkeen he kaikki lähtivät Metru Nuille.

Teridaxin valtakausi Muokkaa

Makuta Teridaxin vallattua Matoran-universumi, Tanma meni yhdessä muiden Matoranien kanssa turvaan Arkistoihin Rahkshien hyökätessä Metru Nuille.

Spherus Magna Muokkaa

Kun Mata Nui voitti Teridaxin, Tanma meni yhdessä muiden Matoranien kanssa Spherus Magnaan, missä he aloittivat uuden elämän Tahun johdolla.

Muissa ulottuvuuksissa Muokkaa

Valtakunta Muokkaa

Valtakunnan vaihtoehtoismaailmassa kohtalonsa täyttänyt Takanuva luovutti voimansa luodakseen uuden sukupolven Toia ja muuttui itse Turagaksi. Tanma oli yksi kuudesta Matoranista, joista tuli Toia, ja muuttui Valon Toaksi. Kun Toa Takanuva saapui vaihtoehtoismaailmaan, hän otti kumppanikseen Tanma, joka kertoi, että valtakunnassa oli Rahksheja. Kun Takanuva halusi ottaa mukaan Matoron, Tanman äänensävyn mukaan, hän vastusti päätöstä.

Kun he menivät tutkimaan Bohrokien tunneleita Po-Wahissa, Tanma, Takanuva ja Matoro tapasivat Teridaxin, joka kutsui Rahkshit Varjoista, taistelemaan Valon joukkoja vastaan. Taistelun aikana, Tanma tuhosi Teridaxin Kraahkanin, mutta Teridax tappoi hänet räjähdysvoimillaan.

Luonne Muokkaa

Makutoiden hyökätessä Av-Matoranien kimppuun, Tanma kasvoi selviytyneiden Av-Matoranien johtajaksi. Kirop kuitenkin tuli takaisin hänen tilalleen.

Kyvyt Muokkaa

  • Taidot: Tanma on varma johtaja. Hän pystyy lentämään rakettikiihdyttimellään.
  • Voimat: Yhdistyessään Toa Nuvaan Tanma voi ladata Toa Nuvan Midak-taivastykin voimillaan, kuten hän teki yhdistyessään Lewaan.Tanman elementti on Valo eli hän pystyy muuttamaan kehonsa värejä.
  • Naamio: Tanma kantaa voimatonta Jaloa Mirua.
  • Välineet: Tanma kantaa kahta Voimamiekkaa, kuten muutkin Av-Matoranit Karda Nuilta, ja hänellä on rakettireppu selässään.

BIONICLE.comin tilastot Muokkaa

Voima: 8
 
Ketteryys: 7
 
Sitkeys: 8
 
Älykkyys: 10

Settitietoa Muokkaa

250px-Tanma.png

Tanma settinä

Tanma julkaistiin settinä 2008 yhtenä Matoran-seteistä. Setti sisältää 14 osaa. Hänet voi kiinnittää Lewa Nuvan selkään. Yhdessä Radiakin, Antrozin ja Lewa Nuvan kanssa hän on osa Makuta-yhdistelmää nimeltään Spiriah. Tanman pystyy myös yhdistämään Gali Mistika -settiin, mutta niin ei käynyt tarinassa.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Novellit ja jatkotarinat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Muut kanooniset Muokkaa

Epäkanooniset Muokkaa

Ulkoisia linkkejä Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki