FANDOM

Tämä artikkeli kertoo Toa-tiimistä. Saatat etsiä Toa Metru! -sarjakuvaa.
Toa Metru
Toa Metru sarjakuva
Organisaatio/ryhmä
Tukikohta Metru Nui
Johtaja(t) Vakama
Tavoite Ei ole
Liittolaiset Lhikan, Mahtikiekko-Matoranit, Mata Nuin Ritarikunta (tietämättä), Keetongu, Karzahni (hetkellisesti), Rahagat
Viholliset Morbuzakh, Teridax, Makutain veljeskunta (epäsuorasti), Karzahni, Rahit, Vahkit, Pimeyden Metsästäjät, Visorakit
Tilanne Nyt Turagoja

Toa Metrut olivat kuusi Toaa jotka luotiin pysäyttämään Makuta Teridaxin suunnitelma ottaa Metru Nui ja Matoranit jotka asuivat siellä hallintaansa. Kun Toa Metrut saivat pysäytettyä Teridaxin suunnitelman he veivät Matoranit Mata Nui saarelle.

Historia Muokkaa

19 kuukautta ennen Suurta Mullistusta Metru Nuin kaupunkiin hyökättiin. Metru Nuin johtaja Turaga Dume kaapattiin pahan Makuta teridaxin toimesta ja tämä alkoi esittämään Dumea. Hän antoi Metru Nuin parhaalle Naamiontakojalle, Vakamalle tehtävän valmistaa Vahi. Noin kuukausi ennen Suurta Mullistusta, kauhea kasvi nimeltä Morbuzakh saapui Metru Nuille ja otti kaupungin hallintaansa. Kaupungin Toat oli lähetetty erilaisille tehtäville, kunnes kaupungissa oli enää yksi Toa, Tulen Toa Lhikan. Samaan aikaan Pimeyden Metsästäjät saapuivat legendojen kaupunkiin. Lhikan ei uskonut "Dumea" että kaupunki on turvassa ja että kaikki on hyvin vaan hän varasti kuusi Toa-kiveä Suuresta Temppelistä ja valitsi kuusi Matoranie joista tulisi Toat.

Teridax luki tähdistä Matoranien nimet jotka Lhikan voisi valita Toiksi ja laittoi hänen mieleensä telepaattisesti kuuden muun Matoranin joiden nimet ovat: Vakama, Nokama, Nuju, Whenua, Onewa ja Matau.

Lhikan antoi heille Toa Kivet ja heistä tuli Toa Metrut, Metru Nuin uudet suojelijat.

LamaannutetutToaMetru

Toa Metrut Visorakien Rhotukoiden osumina

ToaMetruKotelot

Toa Metrut Visorakien tekemissä koteloissa

Toa Metru Muokkaa

Setti Toa Metru

Toa Metrut setteinä

Katso myös Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki