FANDOM

“Jos onnistut, jäät henkiin höpöttääksesi toisena päivänä. Jos epäonnistut, kuolet kamalasti. Selvä?”
— Trinuma Vezonille, Destiny War
Trinuma
Trinuma.PNG
Henkilö
Laji Tuntematon
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Ei ole
Ryhmät Mata Nuin ritarikunta
Kyvyt ja varusteet
Voimat Ei ole
Naamio Suuri Karisman naamio
Välineet Kilpi, Nynrah-haamutykit, kineettinen väline

Trinuma on Mata Nuin ritarikunnan jäsen.

Elämänkerta Muokkaa

Setti Trinuma.png

Trinuman yhdistelmämalli.

Kun Toa Nuvat olivat Daxialla, hän asetti Botarin tuoman Artakhan sauvan telineeseen voimankehtokammiossa. Tämän seurauksena sauva korjasi useimmat Suuren mullistuksen tuhot.

Trinuma ja Botar lähetettiin hakemaan Xialta aseita ja viemään ne lähelle Eteläistä mannerta olevalle pienelle puita täynnä olevalle saarelle, mistä Brutakan tiimin piti hakea ne. Makuta Icarax kuitenkin hyökkäsi, ja hänen tapettuaan Botarin Trinuma pakeni loukkaantuneena. Hän jätti aseet ensimmäiselle sopivalle saarelle ja palasi Daxialle kertomaan tapahtuneesta.

Hieman ennen kuin Mata Nuin ritarikunnan ja Makutain veljeskunnan sota alkoi, Trinuma lähetettiin noutamaan Vezon sellistään. Hän selitti hullulle puoli-Skakdille, että tälle oli tehtävä, johon tarvittiin joku, jota ei kaivattaisi. Kaksikko lähti pienellä veneellä kohti Destralia. Vezon yritti koko ajan kysellä Trinumalta tehtävästä, mutta hän kertoi sen olevan salainen. Lopulta Trinuma paljasti, että Vezonin olisi paljastettava ritarikunnan olemassaolo Makutoille ja siten petettävä koko universumi. Hän jätti Vezonin kyydistä Destralilla ja lähti.

Teridaxin valtakausi Muokkaa

Sen jälkeen, kun Makuta Teridax oli vallannut Mata Nuin kehon, Makuta tuhosi Daxian linnoituksen tappaen siten monia ritarikunnan jäseniä. Kuitenkin Trinuma selvisi ja tapasi Toa Nuvat ja Takanuvan Steltin saarella. Hän kertoi heille kertoen heille, että jotkut ritarikunnan jäsenistä olivat silti selvinneet.

Kun Teridax kuoli ja Matoran-universumi tuhoutui, Trinuma meni uudelleensyntyneelle Spherus Magnan planeetalle.

Muissa ulottuvuuksissa Muokkaa

Valtakunta Muokkaa

Valtakunnan vaihtoehtoismaailmassa Trinuma oli yksi niistä, jotka selvisivät Matoran-universumista Mata Nuin saarelle Mata Nuin kuoleman jälkeen. Kun Toa Takanuva saapui tähän ulottuvuuteen, Trinuma johdatti hänet Turaga Takanuvan luo.

Kyvyt Muokkaa

Trinuman mieli on suojattu psyykkisiltä hyökkäyksiltä. Hän on yhdeksän bioa (2,7 metriä) pitkä.

Varusteet Muokkaa

Trinuma kantaa kahta Nynrah-haamutykkiiä, jotka antavat hänelle kyvyn hallita mitä tahansa metallista esinettä, jota hän ampuu. Hän kantaa myös kilpeä sekä asetta, jonka kineettiset ominaisuudet antavat hänelle kyvyn lentää ja ampua kineettisiä räjähdyksiä.

Trinuma kantaa Suurta Karisman naamiota, jolla hän voi muuttaa kohteen käsitystä maailmasta ja saada kohteen siten puolelleen.

Settitietoa Muokkaa

Trinuma on vuonna 2008 julkaistujen Gali, Onua ja Tahu Mistika settien yhdistelmä. Yhdistelmässä on kaksi Nynrah-haamutykkiä selässä sekä Hau Nuva naamiona, vaikkakaan tarinassa Trinuma ei kanna Hau Nuvaa. Rakennusohjeet sai, kun laittoi heinä-elokuun 2008 LEGO Brickmaster -lehdestä löytyvän koodin LEGO.comiin.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Novellit ja jatkotarinat
Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Ulkoisia linkkejä Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki