FANDOM

"Pitämällä Toan, kenet tahansa Toan, elossa, on sama kuin pitäisi Tuhon kyykäärmettä kumppaninaan."
-Zaktan kuvaa Toia omasta näkökulmastaan
Tuhon kyykäärme
Tuhon kyykäärme.png
Rahi-laji
Luoja Chirox
Elinympäristö Ga-Metru, Eteläinen Manner
Voimat {{{voimat}}}
Tilanne Ei tiedossa

Tuhon kyykäärme on kuusipäinen käärme-Rahi.

BiologiaMuokkaa

Tuhon kyykäärmeitä elää Metru Nuilla ja Eteläisellä Mantereella, kuten myös Voya Nuilla.

Tuhon kyykäärmeen hengitys on myrkyllistä seosta, joka kykenee tappamaan minkä tahansa kasvin tai eläimen, paitsi sen itsensä ja kaltaisensa. Hengitys kykenee jopa heikentämään Visorakien verkkoja.

HistoriaMuokkaa

Tuhon kyyykäärmeen loi Makuta Chirox.

Metru Nuilla Tuhon kyykäärmeitä nähtiin ensimmäisen kerran rahtilaivan rantautuessa Ga-Metruun. Laivassa ei kuitenkaan nähty ketään, vaikkakin lasti oli yhä koskematon. Vasta myöhemmin saatiin tietää, että Tuhon kyykäärmeet olivat tappaneet miehistön, mutta silloin ne olivat jo kiemurrelleet piilopaikoistaan Ga-Metruun.

Toa Nuvien palattua Metru Nuille he joutuivat taistelemaan kuutta Tuhon kyykäärmettä vastaan. Toat kuitenkin voittivat ne sekoittamalla ne Kakama Nuvillaan ja hyökkäämällä sitten niiden kimppuun.

Voya Nuilla Brutaka pelasti muutaman Matoranin eräältä yksilöltä teleprottaamalla sen Kanohi Olmakillaan Valmai-vuoreen. Voya Nuin muut Tuhon kyykäärmeet eivät välttämättä selvinneet saaren paluusta takaisin Eteläiselle Mantereelle.

LainauksiaMuokkaa

"En voi vain seistä ja katsoa kun Visorakit tuhoavat jonkin näinkin vastenmielisen olennon... Bomonga löysi Arkistoista muutamia ehjiä Jähmetysputkia, joten pidän näitä olentoja niissä, missä toivon niiden pysyvän ikuisesti."
-Rahaga Norik, Rahi Beasts

TriviaaMuokkaa

  • Tuhon kyykäärmeen loi Allen Proulx.
  • Tobduk kantaa sauvaa, jonka pää on veistetty Tuhon kyykäärmeen pään muotoon.

EsiintymisetMuokkaa

KirjatMuokkaa

Lyhyt- ja jatkotarinatMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki