FANDOM

“Tällä kertaa, hänen yllätyksekseen, terä hohti karmiininpunaista tulta. Kun hän heilautti miekkaa, se kärisi ilman halki jättäen kipinöitä jälkeensä.”
— Kertoja, Tale of the Toa
Tulimiekka
Tulimiekka sarjakuva.png

Alkuperäinen Tulimiekka

Väline
Käyttötarkoitus Tulen elementaalivoiman kanavoiminen, lähitaistelu
Käyttäjät Tahu, Akamai
Tilanne Käytössä
Tulimiekka 01.png

Tahun alkuperäinen Tulimiekka settinä.

Tulimiekka on Toa Mata Tahun Toa-väline. Se kanavoi Tahun Tulivoimia, ja sen ansiosta sillä pystyy polttamaan kohteita.

Toa Kaita Akamai käytti Tulimiekkaa, kun Tahu, Onua ja Pohatu yhdistyivät Akamaiksi. Akamain jakauduttua Tahu jatkoi Tulimiekan käyttöä.

Alkuperäinen Tulimiekka muuttui kahdeksi Magmamiekaksi sähköistyneessä protodermiksestä, kun Tahu muuttui Toa Nuvaksi.

Tahun palautuessa Toa Mataksi Kanohi Ignikan takia hänen Pyörivät tuliteränsä muuttuivat Tulimiekaksi.

Tulimiekka käytössä.png

Tulimiekka käytössä.

Esimerkkejä käytöstä Muokkaa

Tahu käytti alkuperäistä Tulimiekkaansa ampuessaan tulta Makuta Teridaxiin muiden Toa Matojen ampuessa häneen omaa elementtiään Mata Nui Online Gamessa.

Myöhemmin Tahu käytti Tulimiekan muotoon muuttunutta Mukautuvaa asettaan taistelussa Skakdi-sotaherra Nektannia vastaan.

Settitietoa Muokkaa

Tulimiekka 10.png

Tahun uusi Tulimiekka settinä.

Alkuperäinen Tulimiekka julkaistiin yhtenä osana vuonna 2001 Tahu-setin mukana. Miekka oli yksivärinen, ja Tahu piteli sitä oikeassa kädessään.

Uusi Tulimiekka ilmestyi Stars-sarjan Tahun mukana vuonna 2010. Tällä kertaa miekassa oli punaisen lisäksi oranssia, ja siihen kuului hopeinen kahva. Tahun laittaessa ylleen Kultaisen haarniskan hopeinen kahva korvattiin kultaisella.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki