FANDOM

“... Pelko pitää heidät poissa Kohtalostaan”
Makuta Teridax, Valon naamio
Turahk
250px-Comic Turahk
Rahkshi
Voima
Pelko
Välineet
Pelon sauva
Tilanne
Toiminnassa

Turahkit ovat pelon Rahksheja. Turahk syntyy, kun Kraata-Za tiputetaan sähköistyneeseen Protodermikseen, missä se muuttuu Rahkshi-haarniskaksi. Sitten toinen Kraata-Za laitetaan ohjaamaan haarniskaa.

Historia Muokkaa

Jaller kuolee

Turahk tappaa Jallerin.

Makuta Teridax halusi Turahkin tuovan Toa Nuviin niin paljon pelkoa, että he unohtaisivat velvollisuutensa Mata Nuille.

Valon Naamion lopussa Turahk lähes tappoi Takuan kun tämä tunsi liian paljon pelkoa, mutta Jaller uhrasi itsensä pelastaakseen Takuan hengen. Takua tajusi olevansa Valon Toa ja muuttui Takanuvaksi jonka jälkeen hän tuhosi Turahkin ja teki Rahkshien osista Ussanuin.

Kyvyt Muokkaa

  • Taidot: Turahkit luottavat yleensä varjoissa väijymiseen ja yllätyshyökkäyksiin. Niiden sanotaan kykenevän ilmestymään ja katoamaan tahdonvoimalla.
  • Voimat: Turahkit hallitsevat pelon voimaa. Ne voivat täyttää vihollisensa sydämen pelolla ja saada tämän näin jähmettymään kauhusta paikoillaan. Turahkit kykenevät myös muiden Rahkshien tavoin lentämään.

Varusteet Muokkaa

Pelon sauva

Pelon sauvan pää

Turahkit kantavat välineinään Pelon sauvoja. Ne kanavoivat niillä Pelkovoimiaan, ja ne auttavat niitä luomalla työntöenergiaa Turahkien lentäessä. Turahkit käyttävät sauvoja myös lähitaisteluissa.

Pelon sauvat syntyvät sitä kantavan Turahkin mukana.

Settitietoa Muokkaa

Turahk julkaistiin 45-osaisena kansiterisettinä syksyllä 2003. Turahkin osat voitiin yhdistää Lerahkin ja Kurahkin osiin, jolloin pystyi rakentamaan Rahkshi Kaita Zan. Tiettyjen settien mukana tuli Rahkshi-mainosmini-Cd, jolla kerrottiin tietoa Turahkista ja Takanuvasta.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Muut kaanoniset Muokkaa

Epäkaanoniset Muokkaa

Ulkoisia linkkejä Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki