FANDOM

Tyrmän sotakilpikonna
Pwt

Mutatoitunut Tyrmän sotakilpikonna

Rahi-laji
Luoja Suuret olennot
Elinympäristö Eteläinen manner, Mahri Nuin ympäristö
Voimat Ei ole
Tilanne Elossa

Tyrmän sotakilpikonnat ovat suuria kilpikonnamaisia Raheja.

Biologia Muokkaa

Tyrmän sotakilpikonnat elivät alunperin maalla Eteläisellä mantereella, mutta kun Mahri Nui vajosi vesiin, kilpikonnista tuli vedessä asuvia. Niiden sanotaan elävän yli 100 000 vuotta vanhoiksi.

Carapar asensi jokaiselle sotakilpikonnalleen kaksi Mustekalalaukaisinta.

Parannuttuaan Tyrmän mutageenin vaikutuksista Tyrmän sotakilpikonnat saivat kyvyn hengittää vettä ja ilmaa.

Historia Muokkaa

Tyrmän sotakilpikonnat olivat eräitä ensimmäisistä Raheista, jotka luotiin. Suuret olennot loivat ne 100 000 vuotta sitten. Tyrmän sotakilpikkonnia eli Eteläisellä mantereella ja Suuren mullistuksen jälkeen myös Voya Nuilla. Mahri Nuin upotessa osa kilpikonnista joutui maa-alueen mukana mereen ja mutatoitui.

Barraki Carapar otti Tyrmän sotakilpikonnat mukaan armeijaansa ja otti tulisimman ratsukseen taisteluihin. Hydraxonin vangittua Caraparin jälleen Tyrmään hänen armeijansa hajaantui.

Mata Nuin käyttäessä Kanohi Ignikaa ja prototyyppirobottia Tyrmän mutageenin mutatoimien olentojen parantamiseen myös mutatoituneet Tyrmän sotakilpikonnat palautuivat normaaleihin olomuotoihinsa, ja saivat kyvyn hengittää sekä vettä että ilmaa.

Kulissien takana Muokkaa

Mutatoitunut Tyrmän sotakilpikonna -malli on Carapar-, Mantax- ja Ehlek-mallien yhdistelmä.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Kirjat
Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Ulkoisia linkkejä Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki