FANDOM

Umbra
Umbra.jpg
Henkilö
Laji Ei ole
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Ignikan vartija
Ryhmät Artakhan käsi (ennen), Mata Nuin ritarikunta
Kyvyt ja varusteet
Voimat Valopohjaiset voimat
Naamio Voimaton Kanohi Ruru
Välineet Laserpeitsi, Rhotuka-laukaisin

Umbra on Ignikan vartija.

Elämäkerta Muokkaa

Suuret olennot loivat Umbran 100 000 Vuotta sitten suojelemaan Kanohi Ignikaa. Heti kun Umbra oli luotu, hänet laitettiin Elämän kammioon suojelemaan sitä. Hänelle annettiin nimi Umbra koska se on Matorania ja tarkoittaa Varjoa. (Oikeasti Umbra tulee latinasta ja tarkoittaa varjoa).

Tietämättään Umbra toimi Artakhan käden palvelijana. Kun järjestö hajosi ja Mata Nuin Ritarikunta perustettu Umbrasta tuli taas tietämättään sen palvelija. Hänet valittiin siksi että hän teki sitä työtä mitä Ritarikunta halusikin.

Yli 70 000 vuotta sitten Magnetismin Toa Jovanin johtama Toa-tiimi saapui Umbran kammioon tarkoituksenaan viedä Ignika sieltä. He taistelivat ja voittivat hänet ja pääsivät Elämän Kammioon. Koko tiimi paitsi yksi jäsen joka oli käyttänyt Ignikaa ja pelastanut Mata Nuin palasivat pian kammioon tuomaan Naamiota antaen Umbran jatkaa velvollisuuttaan.

Taannoin Toa Inikoiden piti raivata heidän tiensä Elämän Kammioon saamaan Elämän Naamio. Toien kimppuun kävi hurjia Protodax-petoja mutta Umbra ajoi ne pois koska halusi itse taistella Toia vastaan. Ensin Umbra käytti suunnatonta nopeuttaan riisuakseen Toat aseista. Sitten Matoro sai elementaalivoimillaan Umbran maahan. Tästä suuttuneena Umbra teki itsestään lasermaisen muodon mutta Matoro loi enemmän jäätä joista muodostui kuin peili. Nuparu huijasi Umbran seuraamaan häntä jolloin Umbra osui Matoron tekemään jääpeiliin ja kimpoili niistä aina maahan asti ja pökertyi jolloin Toa Inikat pääsivät jatkamaan matkaa.

Umbra on tällä hetkellä odottamassa Ignikan paluuta Eteläisellä Mantereella, missä hän voi jatkaa pitkäaikaista kohtaloaan.

Luonne Muokkaa

Umbra on jäätävän kylmä ja ottaa työnsä vakavasti. Hän ei aio päästää Ignikan luo ketään. Ei edes Mata Nuin Ritarikunnan jäseniä. Umbrassa ei ole ollenkaan pimeyttä.

KyvytMuokkaa

  • Taidot: Umbra pystyy muuntautumaan valomuotoon ja liikkumaan valonnopeudella.
  • Kyvyt: Umbra hallitsee Valon elementtiä. Hän voi tehdä valohyökkäyksiä kuten sokaista vihollisen.
  • Välineet: Umbra kantaa Laserpeistä jolla voi ampua Laseria sekä Rhotukoita jotka tekevät valosta kiinteitä esineitä.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Novellit ja jatkotarinat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Epäkanooniset Muokkaa

Ulkosia linkkejä Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki