FANDOM

“Ilman naamiota, kestää eliniän löytää meidän kummankin Kohtalot...”
Teridax
Vahi
Vahi2.jpg
Naamio
Vahi.jpg
Vahi toiminnassa.jpg

Vahi toiminnassa.

Vahi taonta.jpg

Vakama viimeistelee Vahin.

Vahi on Legendaarinen Ajan naamio. Se on tehty kuudesta Mahtikiekosta ja se on yksi voimakkaimmista naamioista.

Historia Muokkaa

Vakama teki sen ollessaan Toa Metru, ja Teridax halusi sen käyttääkseen sitä suunnitelmassaan. Hänen suunnitelmansa meni kuitenkin pieleen kun Vahi putosi mereen ja hänet vangittiin Protodermis-häkkiin.

Time Trapissa Vakama meni takaisin hakeakseen Vahin meren pohjasta. Vaikka se oli ollut alunperin kultainen, se oli muutttnut oranssiksi meressä olonsa jälkeen. Kun Voporak varasti sen, Vakama ja Makuta liittoutuivat saadakseen Vahin takaisin. Myöhemmin Vakama varasti sen ja piti sitä piilossa 1,000 vuotta ollessaan Mata Nuilla.

Kun Toa Matat olivat muuttuneet Toa Nuviksi, Vakama, ollessaan nyt Turaga, antoi Vahin Tahu Nuvalle, joka käytti sitä viivyttääkseen Bohrok-Kalien yritystä vapauttaa Bahragt. Se melkein tuhosi Tahun ja hän antoi naamion takaisin Vakamalle, jolla se nyt on.

Vahi on luokiteltu yhdeksi vaarallisimmista naamioista, koska se on erityisen vaikea käyttää täydellä teholla, jopa Toalle tai Toa Nuvalle. Tämä nähtiin sekä BIONICLE 2: Metru Nuin tarussa, jossa Vakama oli kyvytön ehkäisemään Vahia vahingoittamasta häntä, ja nettielokuva Erillämme Me Kaadumme, jossa Tahu oli melkein kyvytön hillitsemään naamion voimaa. Näyttää myös siltä, että jos vahingoittaa Vahia, vahingoittaa aikaa, tarkoittaen sitä, että jos tuhoaa Vahin, tuhoaa Ajan. Tätä Vakama käytti uhkaillakseen Makutaa BIONICLE Adventures 10:ssä.

Monet organisaatiot haluavat Vahin, joista tunnetut ovat Makutan veljeskunta, Pimeyden Metsästäjät ja Mata Nuin Ritarikunta, mutta toisin kuin kaksi edellistä, Ritarikunta on iloinen siitä että Vakama on pitänyt Vahin itsellään.

Vakama toi Vahin Metru Nuille ja laittoi sen hyvinvartioituun paikkaan Coliseumille. Kuitenkin Voporak varasti Vahin kätköstä tappaen muutaman Ta-Matoranin ja ikäännyttäen erästä Ritarikuntalaista. Vahi on tällhetkellä Voporakilla.

KäyttäjätMuokkaa

  • Vakama kun hän taisteli Metru Nuin Makutaa vastaan.
  • Tahu kun hän taisteli Bahrageja ja Bohrok Kaleja vastaan

Setti-tietoaMuokkaa

  • Vahin pystyi ostamaan vain yhdessä setissä: Ultimate Bionicle Accessory Kitissä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki