FANDOM

Varjo-Toat
Ei kuvaa
Organisaatio/ryhmä
Tukikohta Mangaia
Johtaja(t) Teridax
Tavoite Voittaa Toa Matat
Liittolaiset Makuta
Viholliset Toa Matat
Tilanne Imeytyneet Toa Matoihin

Varjo-Toat olivat kuusi Teridaxin tekemää illuusiota, joilla hän yritti voittaa Toa Matat.

Historiaa Muokkaa

Toa Matojen saavuttua Mata Nuille, Makuta Teridax loi kuusi Varjo Toaa, Mangaian viimeisiksi vartijoiksi.

Manasien voittamisen jälkeen, Toa Matat kohtasivat Varjo-Toat, Mangain ja Makuta Teridaxin viimeiset vartijat. Varjo Toat kiusasivat Toa Matoja käyttäen heidän omia voimiaan heitä vastaan. Lopulta Toa Matat ymmärsivät että varjo on osa heitä kuin valokin ja imivät Varjo kaksosensa itseensä. Tämän jälkeen he kohtasivat Teridaxin.

Luonne Muokkaa

Varjo-Toat olivat ilkeitä koska olivat osa varjoa.

Kyvyt Muokkaa

  • Taidot: Varjon-Toilla oli samat taidot kuin vastaavilla Toa Matoilla.
  • Voimat: Varjo-Toat hallitsivat vastaavia elementtejä kuin Toa Matat eli Tulta, Vettä, Jäätä, Kiveä, Maata ja Ilmaa, mutta heidän elementtinsä oli turmeltu Varjolla.
  • Naamiot: Varjo-Toat kantoivat kukin samanlaista Kanohia kuin vastaava Toa Mata eli Hauta, Kaukauta, Pakaria, Akakua, Mirua ja Kakamaa.
  • Välineet: Varjo-Toat kantoivat tummansävyisiä haarniskoita ja kantoivat vastaavia välineitä kuin Toa Matat eli, Tulimiekkaa, Jalkavahvistimia, Jäämiekkaa ja Kilpeä, Koukkuja, Kynsiä sekä Kirvestä.

Kulissien takana Muokkaa

  • Varjo-Toien piti alunperin esiintyä The Legend of Mata Nuissa. Kuitenkin, se idea epäonnistui. Varjo-Toat mainittiin The Bohrok Awakenissa ja tekivät ensimmäisen esiintymisensa Tale of the Toassa.
  • Kirjoittaessaan Tale of the Toaa, Cathy Hapka kirjoitti, että voittaakseen Varjo-Toat, Toa Matojen piti taistella toisen Varjo-Toa kopiota (esimerkiksi Tahu olisi pitänyt kohdata vaikka Pohatun Varjo-Toa kopio). Kuitenkin, 2005 vuoden BIONICLE Encyclopediassa sanottiin, että Toa Matat voittivat Varjo-Toat, kun he ymmärsivät että varjo on osa heitä kuin valokin ja imivät Varjo-kaksosensa itseensä. Greg Farshtey myöhemmin selitti, että imeminen oli se idea, mutta Cathy Hapka ei käyttänyt tätä ehdotusta, vaan valitsi "vastaparin vaihtamis"-idean.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki