FANDOM

Vezok
Vezok sarjakuvissa.png
Henkilö
Laji Skakdi
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Fuusioitunut
Ammatti Varas (ennen), Pimeyden metsästäjä (ennen)
Ryhmät Piraka, Pimeyden metsästäjät (ennen)
Kyvyt ja varusteet
Voimat Vesi(vain yhteydessä toiseen Skakdiin), iskunäkö, voimanimentä
Välineet Vesiharppuuna (ennen), Zamor-laukaisin (ennen)

Vezok on entinen Pimeyden Metsästäjä Skakdi ja kuului Pirakoihin.

Elämäkerta Muokkaa

Varhainen elämä Muokkaa

Suuri henki Mata Nui loi Vezokin kuten muutkin Skakdit. Skakdit asuivat rauhassa Zakazilla tuhansia vuosia kunnes 75 000 vuotta sitten tullut Makuta Spiriah saapui saarelle antaen kaikille Skakdeille elementaalivoimat jotka toimivat toisen Skakdin tai välineen kautta, silmävoimia ja jonkun kolmannen voiman. Vezok sai Veden elementaalivoimat, meriveden vastustuskyvyn ja silmävoimat joiden avulla hän voi imeä vastustajan voimia itselleen. Makuta jätti saarelle Visorakeja, mutta Skakdit tappoivat Rahit ja aloittivat sisällisodan joka tuhosi Zakazin kaupungit kappaleiksi.

Vezok alkoi varkaaksi ja tapasi eräällä tehtävällään Hakannin, joka auttoi häntä viemään Makoki-kiven Toa-linnoituksesta, jonne Frostelusit olivat hyökänneet. Kaksikko meni sisään linnoitukseen kallion puolelta jonka jälkeen Hakann harhautti Toa-vartijoita ja varasti kiven jolloin hän tajusi kiven todellisen tarkoituksen, kivi sisälsi tietoja Makutain veljeskunnasta. Yrittäessään paeta, Vezok joutui Pimeyden Metsästäjä Ancientin vangitsemaksi ja tämä vei hänet vangitun Hakannin kanssa Odinalle. Vezok pääsi läpi liittymistesteistä kertomalla Lariskalle tämän voivan tappaa Hakannin.

Pimeyden Metsästäjät Muokkaa

Pimeyden Metsästäjänä, Vezok tapasi muita lajinsa edustajia ja meni yhdessä heidän kanssaan, monille tehtäville. Yhdellä tehtävällä hän, Reidak ja Avak päästivät Kanohi-lohikäärmeen vapaaksi Metru Nuille ja toisella hän ja Hakann tappoivat Äänen Toan.

Toa Nidhiki yritti opettaa Vezokile kuinka avata kassakaappi jättämättä todisteita, mutta Skakdi epäonnistui koska kassapaakin toiminnot olivat liian pieniä hänen käsilleen ja tuhosi kassapaakin. Nidhiki päästi hänet läpi testistä.

Vezok ja muut tulevat Pirakat osallistui myös Zaktanin johtamaan kapinaan The Shadowed Onea vastaan, vaikkakin Avak ei osallistunut kapinaan rankaisun pelossa. Vezokia rankaistiin kapinasta. Hänen viimeisimmällään tehtävällä hänen piti vaania kolmea Turagaa ja varastaa kivitaulu jonka hän piti itsellään.

Piraka Muokkaa

Vezon syntyy.png

Vezon syntyy Vezokista

Mutaatio Muokkaa

Piraka-fuusio.png

Piraka-fuusio, joka on syntynyt Vezokista ja Reidakista.

Kun Vezok ja muut Pirakat heräsivät, he eivät halunneet kohdata kahtatoistaa Toaa, Axonnia ja kaikkia vapaita Matoraneja. Myöhemmin he seurasivat Toa Inikoita Mahri Nuille, he eivät tienneet Tyrmän Mutageenista, ja mutatisoituivat. He taistelivat Toa Mahreja vastaan, mutta heidät voitti Axonn. Mata Nuin Ritarikunta vangitsi Vezokin ja muut Pirakat ja heidät vangittiin vesitankkeihin Daxialle. Myöhemmin, kun Teridax tuhosi Daxian, Vezokin tilanteesta ei tiedetä.

Luonne Muokkaa

Vezok oli ennen jakautumistaan Vezoniksi ja itsekseen, tyyni ja rauhallinen sekä hyvä strategikko, mutta menetti tämän kyvyn Vezonille, kuten myös hänen rauhallisen puolensa. Hänellä on ongelmia vihanhallinnassa ja hänellä on mielialahäiriöitä. Välillä hänen pitää päästää väkivaltaisia purkauksia koska ei voi hallita vihaansa.

Kyvyt Muokkaa

  • Taidot: Vezok on erityisen jääräpäinen ja ärtyisä joten hän ei ole hyvä tarkkuuttavaativissa tehtävissä ja yrittää aina tuhota lukot ja muut sen kaltaiset asiat. Hän on hyvä ampuja.
  • Voimat: Vezok hallitsee veden-elementtiä toimiessaan toisen Skakdin kanssa. Hänellä on myös myös silmävoimat jotka imevät vastustajan voimat Vezokiin sekä rajoitettu vastustus merivettä vastaan. Hän hengittää nykyisin vettä koska mutatisoitui merikäärmeeksi.
  • Välineet: Ennen muodonmuutostaan Vezok kantoi zamor-laukaisinta mutta hylkäsi sen. Hän kantoi myös Vesiharppuunaa jolla voi ampua vesipyörteen tai vesitikareita.

Varusteet Muokkaa

BH Vesiharpuuna.png
Vesiharppuuna.jpg

Vesiharppuuna on Piraka Vezokin ase. Aseen toisessa päässä on sirkkeli jolla voi ampua vesitikareita. Vezok pystyy käyttämään tätä toimiessaan yksin.

VNOLG Vesi Harpuuna.png

Vesiharppuuna Voya Nui Online Gamessa

Lainauksia Muokkaa

“Vezok. Hän näki paljon asioita, ja koska tulin hänestä, minä näin ne myös. Sanokaapa, kun olemme valmiita, kuka on valmis tappamaan hänet? Minä jopa siivoan jälkeenpäin.”
— Vezon Federation of Fear

Triviaa Muokkaa

  • Vezokin lempinimi on "peto".

Settitietoa Muokkaa

Vezok julkaistiin kanisteri-settinä varhain vuonna 2006. Setti sisälsi 41 osaa, mukanaan neljä Zamor-kuulaa, kuten muilla Pirakoilla.

Vezok myöhemmin julkaistiin erikoisena Irnakk-settinä. Sinisen Pirakan pystyi yhdistämään Thokiin ja Reidakiin (ja setistä tuleviin osiin) luodakseen Irnakkin. Tämä setti sisälsi ylimääräisen kultaisen Piraka-harjan ja muita osia.

Vezok myöhemmin julkaistiin Pirakan linnoituksen ja Laavakammion portin leikkiseteissä.

Vezok on julkaistu myös McDonald'sin Happy Meal -mainossettinä.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Novellit ja jatkotarinat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Epäkanooniset Muokkaa

Ulkoisia linkkejä Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki