FANDOM

Tämä artikkeli kertoo raheista. Saatat etsiä saarta.

“Ne... liian myöhäistä... liian myöhäistä kaikelle... kaikki loppuu. Visorak. Visorak. Visorak! Loppu! Ne odottavat. Ne katsovat. Ne tietävät. Ne... ne tietävät...”
Toa Metru Onewa Kratanan vallassa, Maze of Shadows
Visorak
Visorak.jpg
Rahi-laji
Luoja Chirox
Elinympäristö Spherus Magna
Voimat Rhotuka-voimat, seitin ampuminen, Hordika-myrkky
Tilanne Sukupuutossa

Visorakit ovat älykkäitä hämähäkkimäisiä Raheja jotka olivat osa Makutan veljeskunnan armeijaa.

Biologia Muokkaa

Visorakeja on seitsemän lajia joilla on kullakin kyky erittää Hordika-myrkkyä, Visorak-verkkoja ja ampua erilaisia Rhotukoita joiden voimat riippuvat lajista. Alla on lista seitsemästä Visorak lajeista:

Historia Muokkaa

Makuta Chirox loi Visorakit Tobdukin kotisaarella. Nimettyään otukset Visorakeiksi ne kehittivät oman kielen jossa Visorak tarkoittaa "elämän varastajaa" tai "myrkyllistä lähdettä." Kun ne oli luotu Makuta Chirox lähetti Visorakit hyökkäämään Tobdukin kotikylään testiksi. Kylä tuhoutui ja vain muutama sen asukas, kuten Tobduk onnistuivat pakenemaan ja pakenivat Nynrahille. Sen jälkeen Makutan Veljeskunta nimesi saaren uudelleen, Visorakiksi.

Myöhemmin Makuta Gorast kukisti Visorak-laumat, sen jälkeen kun hän oli kutsunut ne yhteen Visorakin Sydämellä, esineellä jolla on kyky kutsua kaikki Visorakit lajista riippumatta. Visorakit organisoitiin tämän jälkeen Makutan Veljeskunnan joukoiksi.

Ensimmäinen historiallinen merkki Visorakien käytöstä tapahtui kun Makuta Kojol lähetti armeijan, Visorakeja, Exo-Toia ja Rahksheja Artakhalle varastamaan Kanohi Avohkiin. Kristallikäärmeet tappoivat kuitenkin kaikki Visorakit.

Visorakit olivat myös suuressa armeijassa jota johtivat Sidorak ja Roodaka. Osana Veljeskunnan tuhoavaa armeijaa, he yrittivät valloittaa maita, sitten voittaa kaikki kohteet ennen kuin he kutoisivat ne verkkoihinsa ja siirtyisivät seuraavaan paikkaan. Sen jälkeen kun Teridax oli valettu Toa-sinettiin, hän kutsui Visorakit puolelleen ja pian Suuren Mullistuksen jälkeen laumat olivatkin Metru Nuilla. Ne ottivat pian koko kaupungin valtaansa, jättäen verkkoja ympäriinsä ja napaten Raheja.

Kun Teridax kuoli, Visorakeista tuli villi eläinlaji Spherus Magnassa.

Kulttuuri Muokkaa

Jotain Visorakien luonteesta kertoo jo sekin, että ne kutsuvat itseeän "elämän viejiksi" ja nämä oliot tuntuvatkin nauttivan pelkästä tuhon tuottamisesta.

Visorakien kulttuuriin kuuluu tunnusomaisimpana piirteenä "jahdit", eli siis takaa-ajot.

Visorakit elävät laumoissa joissa on aina yksi johtaja laumakoolla ei vaikutan olevan mitään rajaa, joskin Metru Nuin vallannut joukko luultavasti koostuu monista eri laumoista.

Vaikuttaa myös siltä että laumanjohtajan käskyjä noudatetaan enemmän tai vähemmän sokeasti.

Kyvyt Muokkaa

  • Kyvyt: Visorakit voivat tehdä myrkkyä, tai kutoa verkkoja. Alla on niistä tarkemmin:

Hordika-myrkky Muokkaa

Visorakeilla oli erikoinen myrkky jota kutsutaan "Hordika-myrkyksi". Myrkky muutti uhrinsa liikuntakyvyttömäksi. Ainoa parannuskeino oli Keetongun myrkynpoistokyky.

Visorak-verkot Muokkaa

Osa Metru Nuin hallintomerkkejä. Visorakit kietoivat uhrinsa näihin ja kulkivat niitä pitkin. Uudelleen palanneet matoranit puhdistivat ne pois. Visorakien verkot ovat tahmeita vihreitä verkkoja joita visorakit erittävät.

Lainauksia Muokkaa

“Legendojen mukaan ne ovat vallanneet satoja maita. Ne kutovat asukkaat verkkoonsa Ja kun he tulevat ulos... no, ette halua tietää miksi ne ovat muuttuneet.”
— Toa Metru Whenua Monsters in the Dark

“Ne kuulostavat vihaisilta. Nyt on aika iskeä.”
“Liian helppoa. Kaupungissa ei ole enää kunnon saaliita, vaikka Sidorak lupasi meille hyviä jahteja, muistatko?”
“Muistan kyllä. Muistan myös, mitä Roodaka teki kun joku valitti asiasta.”
— Kaksi Oohnorakia (käännetty Visorakien kielestä), Vengeance of the Visorak

Triviaa Muokkaa

  • Mennessään Avakin mukaan, kapinalliset Visorakit ovat yrittäneet tappaa Teridaxin.

EsiintymisetMuokkaa

KirjatMuokkaa

Novellit ja jatkotarinatMuokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Muut kanooniset Muokkaa

Epäkanooniset Muokkaa

Katso myösMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki