Wikia

Bioarkistot

Vulcanus

Keskustelu0
1 298sivua
tässä wikissä
Vulcanus
Vulcanus.png
Asutuskeskus
Asutus
Tyyppi Kylä
Johtaja Raanu
Asukkaat Tuliheimo
Muuta
Sijainti Bara Magna, muita kyliä etelämpänä
Tilanne Hylätty, pääsuoja poistettu

Vulcanus on tuliheimon kylä Bara Magnassa. Se sijaitsee muita kyliä etelämpänä, Nestemäisen hiekan meren pohjoispuolella.

Historia Muokkaa

Vulcanuksen Glatorian Ackar on ollut aikoinaan Ateron Suuren turnauksen voittaja ja tunnettu henkilö.

Glatorian Malum rikkoi areenan sääntöjä yrittämällä tappaa Strakk ottelussa. Häntä rangaistiin karkoittamalla hänet joutomaille. Tämän takia tuliheimo haki uutta Glatoriania puolelleen.

Bara Magnaan saapunut Mata Nui tapasi Metusin ja he lähtivät seuraamaan areenaottelua Vulcanukseen, Jää Agorin Thornatusilla.

Strakkilla ja Ackarilla oli areenaottelu Vulcanuksen areenalla. Ackar oli voitolla taistelussa mutta jo luovuttanut Strakk käytti epäurheilijamaista liikettä ja heitti Ackaria Jääkirveellään selkään. Tuliheimon Glatorian meni tästä tajuttomaksi. Mata Nui ei pitänyt Strakkin käytöksestä ja hyppäsi areenalle auttamaan Ackaria. Strakk taisteli Mata Nuita vastaan ja melkein voitti tämän kunnes Voroxin pistinhäntä osui Ignikaan muuttuen miekaksi. Strakk hämmentyi ja Mata Nui voitti Glatorianin. Ackar jäi tästä Mata Nuille velkaa ja he lähtivät hänen kotiinsa jossa Kiina yllätti heidät hyppäämällä varjoista heidän luokseen. Kiina sai kuulla Mata Nuilta että toisia maailmoja on olemassa kuten oli epäillytkin.

Kun Ackar, Mata Nui, Berix, Kiina ja Gresh olivat Tesarassa he kertoivat Agoreille että Luunmetsästäjät ja Skrallit ovat yhdistäneet voimansa. Tämän takia kaikki neljä Bara Magnan kylää, Iconox, Tesara, Tajun ja Vulcanus päätettiin yhdistää Yhdistyneeksi kyläksi jonka johtajaksi Mata Nui valitsi Ackarin. Ackar tosin halusi olla vain Glatorianeiden, joten johtajana pysyi Raanu.

SijaintiMuokkaa

Vulcanus sijaitsi kaikista kylistä etelimmässä. Se on Rautakanjonin länsipuolella ja Nestemäisen hiekan meren pohjoispuolella. Nykyään Vulcanus on yhdistetty Tajunin, Tesaran ja Iconoxin kanssa luoden Yhdistyneet kylät.

Maaperä ja ilmasto Muokkaa

Vulcanuksen areena Muokkaa

Vulcanus areena.png

Vulcanuksen areena

Vulcanuksen areena on paikka, missä monet Glatorianit taistelevat. Areenalla on suuri koristeellinen raajaa muistuttava rakennelma sekä laava-allas, johon Vulcanuksen laavavirta virtaa.

Vulcanuksen laavavirta Muokkaa

Vulcanuksen laavavirta on Rautakanjonin koillispuolelta virtaava laavavirta. Virta on kylän pohjoispuolella, mutta tulee itse kyläänkin. Raanun ehdotuksessa virtaa alettiin Rikkoutumisen jälkeen käyttää välineiden korjaukseen.

Asukkaat Muokkaa

Tuliheimo Muokkaa

Agori Raanu on kylässä asuvan tuliheimon johtaja. Heimo on taitava taisteluvarusteiden korjaamisessa. Ackar oli kylän pää-Glatorian ja Malum toinen Glatorian. Perditus oli ajoneuvojen vastaava.

Agorit Muokkaa

Asumukset Muokkaa

Vulcanuksen asumukset.png

Asumuksia Vulcanuksessa

Vulcanuksessa asumukset on tehty kraatterin seinämiin. Niiden sisäänkäynnit avautuvat kohti kylän areenaa ja sisäänkäynneissä on käytetty myös metallikappaleita.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Novellit ja jatkotarinat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Muut kaanoniset Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki